Löprunda.

Kvällens väder var perfekt för en löprunda!
Ända sedan jag vaknade imorse hade jag bestämt mig för att jag idag skulle ta tag i löpningen och försöka mig på att förbättra min kondition. När klockan var 20.00 och Felicia för en gångs skull vägrade att sova (trots en massa dansande med henne med förhoppning om att hon skulle somna snabbt) trodde jag inte att löpningen skulle bli av, men tacka vet jag min inställning och envishet!
Hade jag tidigare sagt att jag skulle ut så skulle det bli så!

Så vid halv nio var jag ut i 30 minuter!


Jag har kommit på en sak som man verkligen inte ska göra, och om man gör det ska man inte göra det tidigt, nämligen: stanna upp och promenera en bit. Det blir ju bara såå mycket jobbigare när man ska igång igen. Idag sprang jag oavbrutet men sist gjorde jag tabben att promenera några hundra meter då jag kände av lite håll, och shit vad mycket jobbigare det blev då.
Idag var en bra dag, det gick riktigt bra, även om jag inte har tempo som en elitidrottare men ;P

Fortsätter det att vara så här härliga kvällar så ska det bli löpning flera gånger i veckan. Det är faktiskt riktigt skönt när Felicia har somnat att bege sig ut, få lite luft, egentid och tid till att tänka.

Dessutom har det blivit två promenader idag också á 2.5 km, så nog har jag rört på mig alltid! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0