Förkylningarna avlöser varandra!

Förra veckan blev Felicia sjuk, igen. Hosta, lite feber och snuva. Detta drabbade även oss, med start med mig. Dock klarade jag mig ju utan febern och hade mest de andra vanliga förkylningssymptomen.
Nu i helgen var jag glad över att de började gå över och räknade inte alls med att jag just nu vid denna stund skulle sitta med en svidande hals och svidande ögon - igen.
Tyckte redan när jag vaknade imorse att jag kände mig hängig, slö i kroppen och huvudet. Och riktigt hes på rösten.
 
När vi hade lämnat Felicia på dagis så tog det inte mer än två timmar innan de ringde därifrån och berättade att hon verkade hängig och slö. Dessutom fick hon flera hostattacker (som hon alltid brukar ha kvar flera veckor efter en förkylning) som de tyckte lät riktigt illa. Så jag åkte dit och hämtade hem henne.
När hon kom hem tyckte jag inte att hon var vidare hängig, inte hostig heller för den delen. Mest trött. Men det är ju vanligt att hon börjar bli lite trött vid den tiden på dygnet.
 
Men först nu förstod jag vad det var. Det var dags att bli sjuk! Nu, en vecka senare, har hon feber - igen! :/ Man kan ju hoppas på att det bara är något tillfälligt, som mer tänder på G tex. Men samtidigt är det väldigt mycket som går nu så det förvånar mig ju egentligen inte om det är en ny förkylning som drabbar oss direkt inpå den andra.
 
Vi får väl se hur vi alla känner oss imorn, men det börjar bli bra trist att VAB:a och bara vara hemma måste jag bittert få erkänna :/
 
Så nu laddar vi upp med nässpray, Vick-salva, halstabletter, alvedon och en kopp varmt té, och hoppas denna skiten släpper!


Kommentarer
Camilla

usch va jobbigt :/ hoppas ni piggnar till snart :)

2013-01-30 @ 21:05:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0