Mamma, varför sa du så?!

I pausen mellan andra och tredje perioden i hockeyn igår ringde jag till mamma då jag hade ett missat samtal från henne. Hon frågade bland annat hur det gick i matchen och sedan nämnde hon vad hon kollade på: Danspalatset Playa del Sol. Kollade på det en gång för några veckor sedan... En massa goa och glada gamla tanter och gubbar som skakar loss sina lurviga i Playa del Ingles varma kvällstimmar.. Lite småmysigt att kolla på faktiskt. Slår inte Bonde söker fru på långa vägar, men som sagt... mysigt.
 
Sedan började hon prata om hur sugen hon blev på att åka dit igen. Med detta regniga väder som vi har här så längtade hon bort till sol och värme. Och varför sa hon det för? Nu blev ju jag också sugen!!
 
Hade varit så roligt att åka iväg bara mamma och jag. Våra gubbar är inte intresserade av sol och bad ändå, så tror nog vi kan ha roligare utan dem ;) Sååå, bara för att hon gjorde mig grymt sugen så slutade det med att jag blev sittandes kollandes februari och marsresor till just Playa del Ingles. En veckas avkoppling hade verkligen inte varit fel! Självklart kommer jag sakna Fillan och älskling som tusan, men samtidigt får man se det som ens egentid och tid att bara koppla av och ladda batterierna och göra precis det som jag och mamma vill göra - sola, bada och shoppa. Något som, som sagt, varken Thomas eller pappa älskar att göra.
 
 
Så nu har jag ett mål! Spara undan så mycket pengar som möjligt. Väldigt svårt när man haft dåligt med jobb på sistone och dessutom väldigt svårt när man bor i ett hus som man hela tiden vill köpa nya grejer till eller hjälpa till att bidra med grejer som krävs för att göra om, som tapeter och färg osv.
 
Men! Har jag tur kanske jobben börjar rulla in under hösten. Man kan ju alltid hoppas! Eller så vinner jag några tuenlappar på Triss! :)
 


Kommentarer
Anonym

Det tycker jag absolut du ska kosta på dig :)

2012-10-06 @ 08:22:03
Anonym

Från Camilla var det ;)

2012-10-06 @ 08:23:08
Camilla

Jag har så jäkla mycket i skolan så jag orkar inte blogga nu. Men arbetet ska in på onsdag så efter det blir det bättre :)

2012-10-07 @ 21:07:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0