Röra på "dököttet".

Måste komma igång med träningen ordentligt snart igen!
För två veckor sedan tyckte jag att jag var på g, men sedan kom Felicias sjuka vecka och då fick jag lägga allt på is och bara koncentrera mig på att ta hand om henne.
 
Och nu den kommande veckan tänkte jag köra igång rejält igen, men då har jag lyckats dra på mig en förkylning. Till slut lyckades Felicia smitta oss, även Thomas har klagat på hängighet och halsont. Typiskt.
 
 
Jag har iaf tänkt mig att lägga om träningen lite. Tidigare har jag försökt koncentrera mig mycket på styrka, men nu är det istället motion och kondition jag ska lägga vikten på. Jag tror jag har gått upp något kilo senaste månaden, om inte vågen ljuger så känns det iaf så. Kanske har jag gottat mig lite extra på helgerna än vad jag borde ha gjort, och kanske har jag inte rört mig så mycket heller. Jag tror det gör ganska mycket att sommaren är över och vi slutat spela fotboll... för det var trots allt ca 1.5 h motion två dagar i veckan ibland.
 
När jag är på gymmet brukar jag lägga upp det med 20-25 minuters kondition (crosstrainer lr cykel) och ca 45-50 minuters styrka. Och jag tror jag insett att när jag nu inte har tid att gå på gymmet lika ofta som förr så gör de där 20-25 minuternas kondition inte så mycket om det bara blir av två gånger i veckan. Hade jag varit duktig och sprungit hemma så hade det varit en sak, men så duktig är jag faktiskt inte. Finns så mycket annat som måste göras.

Förr var jag på gymmet 4 dagar i veckan, ibland körde jag dubbelpass på det. Så klart att 20-25 minuters kondition varje dag gjorde en del då.
 
 
Så nej, nu har jag bestämt mig för att boka in mig på mer pass. Lite svårare blir det eftersom de går på eftermiddag/kväll och jag inte alltid har Thomas hemma eller annan barnvakt då, men ska försöka få det att funka. Bäst är det ju att träna på mornarna när Fillan är på dagis.. men då blir det detta eviga löpbandet, cykeln eller crosstrainern, och jag blir så trött på dem. Jag vill röra mig på annat sätt.
 
Sååå,, blir jag bättre i halsen till på onsdag ska jag iaf försöka köra zumba. Och kanske att jag försöker mig på ett gympass på måndag morgon om det vill sig väl. Nu är det dags för en vändning!
 
Någon som vill haka på? ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0