Helgen.

Inte updaterat på några dagar nu, men det har varit så mycket både kväll och dag så inte haft tid alls.
 
Under torsdagskvällen började vi på vårt efterlängtade projekt: dörr och karm målning. Insidan på vår ytterdörr har tidigare varit brun, riktigt mörkbrun, vilket vi inte alls gillat, och innerdörrarna är sådana där gamla vanliga trädörrar (inte heller särskilt snyggt). Vi har tidigare pratat på att köpa nya spegeldörrar, men då vi hellre lagt pengar på andra saker så tänkte vi att vi lika gärna kunde måla dem så länge så ser det skapligt ut tills den dagen kommer då vi känner att dörrköp är ett måste!
 
Felicia har varit förkyld i två veckor, och denna helgen har det eskalerat ännu mer, i både feber och hosta. Så vår "operation dörrmålning" har inte riktigt gått så fort som vi velat, men halvvägs har vi nästan kommit iaf :) Insidan på ytterdörren är färdig, även dörren till lilla toan, dörren till gästrummet och öppningen mot vardagsrummet är målad. Gud vilken skillnad säger jag bara, bra mycket snyggare blev det. Före och efterbilder läggs upp längre fram när jag har ork att föra över bilderna från kameran ;P
 
 
I lördags var vi på dop! Felicias kusin Wilde (Johnnie och Sandras son) skulle döpas. Med inte en endaste tanke på att mer skulle ske så började bröllopslåten spelas och då föll en tår då överraskningen var total. Först kom då Wilde in, bärandes av sina faddrar, och efter kom Sandra i sin bröllopsklänning framförd av sin far. När jag sedan kollade framåt stod Johnnie där i sin stiliga kostym. Jag hade inte märkt alls när han smög upp dit.
 
Trevlig överraskning var det iaf, och firandet fortsatte sedan efteråt med mat, tårta och paketöppning.
 
Thomas fick köra hem sin mormor i förväg då hon inte orkade vara kvar längre, och tog samtidigt med sig Felicia som hade varit på riktigt gnälligt och otåligt humör i kyrkan... Det var först på kvällen som vi fattade varför det hade varit så. Febern steg till 39 och hon var riktigt dålig. Samtidigt på det så fick jag fruktansvärt ont i magen. Vi hade planerat myskväll med lite vin och godsaker framför hockeyn. Men istället låg jag i soffan och hade värk i magen, typ magkatarr, och Felicia var gnällig och vägrade sova.
 
Min natt spenderades i gästrummet medan Thomas hade fullt upp med att få Fillan att sova natten igenom.
 
Så man kan ju inte direkt säga att det var den myskväll som vi hade planerat ;P
 
Gårdagen bestod av vila, vila och åter vila.
Idag skulle Fillan varit på dagis men eftersom febern håller i sig stannar hon hemma. Har hört att det går magsjuka runt om på dagisen så får nog försöka hålla henne hemma veckan ut så hon inte drabbas av det nu också :/


Kommentarer
Camilla

Det gjorde jag också :D såg du det? :P

2012-09-26 @ 23:14:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0