Shit alltså, vilken flummig jobb vecka!

Denna veckan har inte varit särskilt rolig när det kommer till arbetet. Visserligen är jag alltid glad att bli utringd på jobb, men när det varierat från ställe till ställe under dagarna så har det mest bara könts flummigt och trist :/

Idag till exempel, så hade jag sex olika arbetsställen fördelat på åtta timmar. Två ställen med 2h på och 4 ställen med 1h på. Gissa om det kändes som det enda jag gjorde var att sätta mig i bilen och starta för att sedan stänga av igen... och igen.... och igen.
 
Tisdagen och onsdagen såg ungefär likadan ut, fast då var det bara fyra och fem olika ställen.
Imorgon kan jag inte jobba hela dagen däremot, så då får jag nöja mig med två olika arbetsställen. Bara att hålla tummarna för att det blir något inom barnomsorgen till veckan istället så man slipper hoppa runt så som man gjort på städ nu.
 
 
Annars då så har Felicia varit helt underbar hela veckan. Det uppskattas verkligen av en trött, hårt slitande, mamma. Tänk att hon kan vara på så bra humör trots att hon inte ens tar powernaps längre. Lämningen vid dagis går bättre och bättre, snart kan jag nog säga att de går perfekt.
I måndags, efter två veckors dagisuppehåll, var det inte alls gnälligt att komma ifrån mamma och pappa lite och bli lämnad på dagis. Istället sprang hon fram till Ann efter att ha gett mig puss och kram, och brydde sig inget vidare över att jag gick därifrån. Sedan har det inte varit liika underbart de andra dagarna, men det har ändå varit bra :)
Idag när jag sa till Felicia att säga hejdå och vinka till fröken så vinkade hon, gick sedan fram till Susanna och sa kram. Och lika ska det vara, så sedan bar det iväg till Cathrin också, där hon även försökte snika sig en puss. En på kinden fick det bli.
Vad vore vårt liv utan vår lilla gummsi-snos!? :)
 
Tänk vad tiden har gått...
 
Och idag då.... jisses vilken träningsvärk i magen!
Gymmade igår för första gången på lääänge! I november tog jobbet fart och jag jobbade i princip varje dag på barnomsorgen. Inte hade jag tid till att träna då, den tiden ville jag lägga på Felicia innan det var dags för henne att sova på kvällen! I december var det också en del jobb samtidigt som det var en massa förberedelser inför julen.
 
Men nu ska jag försöka igen! Gottandet har verkligen satt sina spår! :/ Mycket promenader ska det bli framöver, det är en sak som är säker. Inget kan motivera en mer än frisk luft och ljusare tider! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0