Vilken sambo man har!

Denna vecka har Thomas långvecka, eftermiddag/natt. När helgen kommer brukar det aldrig kännas som en riktig helg då Thomas knappt är hemma på hela tiden. Då blir det lite tråkigt när man hör alla andra runt omkring som talar om utgång och biomys eller liknande och så sitter man här ensam på kvällarna med ett sovande barn i rummet brevid. För visst är det lite skönt att kunna hitta på någonting när arbetsveckan väl är slut.
 
Igår överrraskade min sambo mig genom att ha fixat barnvakt så jag kunde gå på sista Skruvstadsparken för i år! Han hade ringt till min svärmor och kollat med henne om hon hade lust att ta Felicia under natten. Hur gulligt var inte det då liksom? Fixade för min skull :)
 
Spontant som det blev och ganska mycket i sista stund så begav jag mig bort till Sandra och Johnnie där det förfestades med diverse shots och drinkar. Det var ett trevligt gäng som umgicks, dansade och härjade runt.
Runt halv elva tror jag vi kom till parken och där dansades det som aldrig förr för min del tror jag. Dock var inte musiken den bästa tycker jag.. massa covers från 80 - 90-tal, och då snackar vi om de sämre låtvalen vad gäller covers med :/ Men men, lite påverkad som man är så funkar det väl att dansa till, men kan ju säga som så att det var inte mina favoriter iaf.
 
Idag var jag så pigg och kry som man kan vara dagen efter en utgång. Smart som jag var så valde jag att inte dricka något när jag väl kom in i parken, kände att det ej behövdes. Och mycket på grund av detta så nyktrade man till mot slutet och därför fanns imorse ingen bakfylla över huvud taget.
Så ska det vara!
 
 
Nu under dagen har vi suttit och kollat renovering. Thomas är grymt sugen på att göra om vardagsrummet och jag är väldigt sugen på att börja med Felicias rum. Det är ju så himla roligt att kolla runt på nätet och försöka hitta lite inspiration! Vad mycket fint och vilka häftiga idéer folk har!
 
Redan nu ikväll har jag fått göra om lite grann i sovrummet. Felicia har ju hela tiden nu under sommaren legat i vårt sovrum på grund av att fönstren i hennes rum ej är öppningsbara och på sena eftermiddagarna har ju hennes rum känts som en bastu och ej varit sovbart. Men nu har vi beslutat att hennes säng ska få flytta tillbaka in i hennes rum, något som hon faktiskt verkade tycka om nu när vi pratade om det förut. Sedan får vi väl se hur det går under natten, om hon tycker det är så bra som hon verkade tycka innan, eller om rädslan  för mörkret blir för uppenbart utan oss två bredvid. Hon har ju blivit bra van att ha oss nära nu i flera månader..

Men som sagt, eftersom hennes säng har stått i vårt sovrum så har vi ju inte riktigt kunna få till det som vi vill där inne. För det första har det ju varit väldigt trångt, och vi har ju bara kunnat haft sängbord på ena sidan sängen då hennes säng stått vid andra sidan. Nu har jag dock ställt tillbaka bordet där det ska stå och båda har nu varsin sänglampa på varje sida och helt plötsligt blev vårt sovrum verkligen ett sovrum istället för en tillfällig lösning.
Nu kanske man kan finna lite lugn och ro i rummet och förhoppningsvis sova bra. Det är om hon sover bra inne i sitt rum också då vill säga, för annars lär det inte bli några roliga nätter framöver :p
 


Kommentarer
Tilda

Vad roligt att du är tillbaka :) fasen nu blev jag också sugen på att renovera... måste bara hitta ett rum jag inte redan gjort.. ^^

Svar: Ja man måste ju ta tag i bloggen förr lr senare 😉 renovering är såå kul! Vi har många projekt på g nu. Ta tag i dem lite mer när fillan somnat ikväll ☺
Anna

2014-08-20 @ 10:14:07
URL: http://mamaja.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0