Veckan som gått.

Vi har haft ganska mycket problem med nätet på sistone så det är en liten anledning till varför jag varit dålig på att blogga. Det är så segt och går inte lägga upp bilder, och då är det inte lika kul att skriva tycker jag! :/

MEN! Nu ska jag göra en liten uppdatering! Snor Annas upplägg i hennes senaste inlägg och skriver veckovis!

Måndag:
Svägerskan Helenes födelsedag! Denna firades dock dagen innan så inget kalas blev det idag! Hon var den 4:e i Berglund-skaran att fylla år i juni, Thomas tur på söndag! Vad är det med dem och juni månad alltså? ;P
Annars var måndagen en ganska lugn dag. Den regnade i princip bort och jag påbörjade min första sommarjobbsvecka för kommunen. Dock bara 4h/dag så kan inte säga att jag slet ut mig värst mycket!

Tisdag:
Träffade Madde under morgontimmarna. Det blev en liten promenad med Felicia innan vi satte oss i solen på baksidan med en kopp kaffe och hjälpte Felicia kasta leksaker i hennes pool. Senare gick jag och lillan upp till Floran där vi härjade med mormor och morfar medan Thomas satt i studion och skrev nya hits!

Onsdag:
Eftersom Thomas jobbat natt måndag - onsdag så har inte jag kunnat åka iväg och arbeta förrän han har vaknat på dagen, ca 12.30-13.00 där nån gång. Idag var det ganska mycket jobb jag hade framför mig så jag ägnade stor del av eftermiddagen runt på de olika arbetsställena i kommunen. När jag väl kom hem kom Paula och Rebecka och hälsade på mig. Käkade lite jordgubbar och drog sedan med barnen till lekparken där Felicia kastade grus, medan Rebecka käkade det! ;P På kvällen tittade vi på fotbollen här hemma.

Torsdag:
Morgonpromenad med Felicia. Ganska fin och solig dag så efter jag hade arbetat åkte jag och mina två älsklingar bort och köpte oss mjukglass! Mmm :) Denna avnjöts hemma hos min mamma och pappa där vi sedan lämnade Felicia för att dra och spela fotboll med gänget. Tyvärr började vi spela senare än vi brukar så hann inte spela riktigt så länge som jag hade velat, men kul hade vi! Massor med energi kvar i kroppen när jag kom hem så när lillan somnat blev det sit-ups, plankan och sedan gräsklippning. Kan säga att jag var ganska trött på kvällen sen.

Fredag:
Efter jag hade jobbat åkte vi till Säffle där bilen skulle besiktigas. Den gick igenom utan anmärkning så det var bara att åka tillbaka nöjda och glada! :) Efter vi hade käkat mat så fick Thomas besök av några killar i bandet Extas och då gick jag upp till mamma och höll henne sällskap då pappa jobbade eftermiddag. Under dagen blev Felicia snorig och när kvällen kom ville hon inte sova, så man kan säga att vi fick en tidig kväll..

Lördag:
Älsklingens födelsedag! Dock kunde den ju börjat bättre då Felicia inte sov något alls under natten. Hon var vaken mellan 10 -04 för att hon inte kunde andas pga näsan och så hade hon lite feber. Kan säga att vi var HELT slut när hon sedan ville upp 06.30, så Thomas ringde hit svärmor så hon kom och passade henne 07.30-10.30 så vi fick sova ut några timmar. Ganska seg trots denna kan jag säga och det planerade kalaset blev inställt. Felicia var ju som sagt snorig, jag har blivit förkyld och vill inte smitta gästerna (absolut inte de äldre) och vi var trötta som as.
Trots detta var det ju ändå Thomas födelsedag så vi bestämde oss för att göra någonting. Blev en tur till stan där vi köpte tapeter till Felicias fondvägg (som ska komma upp någon gång framöver) och under tiden fick Felicias sova av sig lite av sin förkylning i bilen. Nu är det bara att hoppas på att hon får sova under natten. Inte alls kul för varken henne eller oss när det blir så här. Imorse kändes det som jag hade varit ute och supit hela natten. Det snurrade i huvudet, magen kändes tom och kroppen var totalt slö. Imorgon är det dags för ett jobbpass inne på Förding för min del också så hoppas verkligen att jag får sova lite i natt, annars blir det tufft! Håll tummarna mina kära vänner!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0