Inredning.

Varje kväll de senaste veckorna, när Felicia har somnat, så har jag och Thomas suttit och kollat inredning på nätet. Vi har kollat runt vad vi vill köpa, vad vi behöver köpa, vad vi vill ha någon gång i framtiden men som kanske inte är aktuellt just precis nu. Jag tänker mig in i rummen och ser framför mig hur vi ska möblera och dekorera. Sedan att huset har samma planlösning som mamma och pappas hus gör det bara ännu enklare att planera. Man kan husets vinklar och vrår inifrån och ut liksom. Däremot finns det inget som säger att jag ska härma efter dem, tvärtom! Jag ska försöka göra så olikt jag bara kan, just för att det inte ska kännas som att man kommer in i samma hus!
Något jag vill ta tag i direkt är hallen. Där sitter det just nu bröstpanel i furu, kanske inte det allra snyggaste om ni frågar mig, men det är heller inte apstyggt så jag inte kan stå ut med det ett litet tag. Men eftersom man gärna vill göra om och man vill få personlig prägel på det hela, så är jag ganska fast besluten på att jag inom en snart framtid ska måla denna panel vit. Helst skulle jag vilja göra det direkt, men det är lite jobb med det och det tar lite tid, tid som jag kanske inte har direkt i flytten då man samtidigt ska ta hand om en liten 9-månaders tjej med. Jag vill ju få det snyggt så det är inget jag tänker stressmåla bara för att få det gjort. Först måste jag ha på kvistlack, och därefter måla minst två omgångar med färg. Som sagt, jag hade klarat det ganska fort egentligen, men med Felicia fast i hälarna på mig är det enklare sagt än gjort ;) men klart att vår lilla busunge ska vara med hon med! :) Fick Thomas bestämma hade vi kanske tagit bort panelen helt, men efter att ha visat honom bilder på hur snyggt det kan bli om man målar den vit, så har han börjat mjukna vid själva tanken utav det tror jag. Så jag kommer nog få som jag vill vad gäller den saken iaf ;)

Sedan är det såklart tapeter som vi vill byta i typ alla rum, men de är inte så hemska så det får bli en senare fråga. Jag ska nog satsa på panelen först iaf!

Åhh, kan det inte få bli 1:a mars snart! Jag är så grymt sugen på att flytta in i vårt hus och få vårt egna hem med egen trädgård! Och tänk när sommaren kommer då man kan fylla alla krukor med blommor etc.. MYS! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0