Beach 2012.

Ända sedan år 2012 började så har jag sagt till mig själv att jag ska ta tag i träningen.. Detta har inte blivit av förrens nu, rättare sagt i onsdags. MEN, bättre sent än aldrig, eller hur? Att jag sedan missat de första dagarna utav året gör faktiskt inte så mycket.
Tidigare har jag försökt mig på att köra crosstrainer varannan dag, 30 min. Men efter att ha insett att Felicia blir grymt uttråkad i gåstolen efter 15-20 minuter så har jag insett att detta inte funkar. Även innan hon blir uttråkad så blir hon så nyfiken på crosstrainern så hon går fram till den och står ivägen för pedalerna (kallas det pedaler? Ja, ni vet vad jag menar!) Så ja, då blir det inte så lätt att köra över huvud taget. Men nu så har jag kommit på hur jag ska göra!
Iatället för 30 min varannan dag så kan jag köra 15 min varje dag istället. Då hinner inte hon bli uttråkad! Har jag tid kan jag köra längre också (som igår när hon hade lagt sig och jag hade lite tid för mig själv). :)

Vi får se hur länge detta kommer funka, hur länge jag har motivationen. Men så länge det bara är 15 minuter per dag så ska det inte vara så jobbigt. Man är ju klar nästan innan man hunnit börja! Men jag tror faktiskt att 15 snabba minuter varje dag kan göra ganska mycket. Räkna sedan med alla kvällar då man dansar Felicia till sömns också, så blir det ganska mycket rörelse på en dag ;P

Jag ska även försöka mig på lite magövningar flera gånger i veckan. Körde ett i onsdags så jag tänkte jag skulle passa på att köra nu igen innan jag lägger mig. Jag har fortfarande träningsvärk sedan sist, men det är bara skönt! Då vet jag att jag gjort något!

Ska försöka masa mig till gymmet till veckan också, iaf försöka styrketräna två gånger där. Man blir bara så lätt bekväm när man kan köra så mycket här hemma. Kondition iaf. Men måste ju bygga upp lite muskler så jag blir lite biff också haha.

Beach 2012, bättre sent än aldrig, här kommer jag! :D


Kommentarer
camilla

Ja det sa mamma med, men tyvärr är inte jag så bra på det där med att acceptera när man gör fel, speciellt inte på tentor nu. Och detta provet var nu eller aldrig. :( Men nu är det som det är, inget jag kan ändra på, förhoppningsvis klarar jag lägsta gränsen ialf. Men tack för dina ord ialf vännen, de värmer verkligen!! Hur är allt hemma? :)

2012-01-22 @ 00:26:03
URL: http://camillamnilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0