Ett år äldre, ett år visare?

Över en vecka har gått sedan vi firade både mig och Felicia på våra födelsedagar. Godingen fyllde ett år på torsdagen och jag 25 år på lördagen, så därför bestämde vi oss för att ha släktkalaset dagen däremellan - på fredagen.
Felicias farmor kom under morgonen med paket och egengjord tårta. Hon skulle bort under dagen så kunde tyvärr inte fira samtidigt med alla oss andra. Felicia var nyfiken på sitt stora paket, som efter några minuters slitande i snöre och papper, visade sig vara en trampcykel! Kanske lite för liten för den just för tillfället, men hon växer alltid i den förr eller senare ;) Berglund-släkten har tydligen en tradition att den lilla ett-åringen ska få en egengjord tårta också där hon ska få kladda och äta helt själv. Hon älskade den och blev som besatt av grädden med allt dess strössel på, dock höll vi oss till lite rensligare metoder och lät henne bara kladda med munnen i tårtan och sedan övergick ätandet med en sked. Hade faktiskt ingen vidare lust att låta henne kladda ned sig totalt när hon var så finklädd och söt ;)













Senare under dagen kom iaf resten utav släkten. Thomas syster m. familj, bror med familj, min farmor och farfar, mamma, pappa och bror. Dessutom kom även Thomas bror Mikael ifrån Göteborg senare på kvällen och stannade kvar hos oss över natten. Felicia blev överlycklig över alla sina nya leksaker och hade att göra hela kvällen sedan (även jag ;)) och det var riktigt trevligt att fira oss och att ha ett stort kalas här i det nya huset! :)


Dagen efter skulle Felicia sova hos mormor och morfar för första gången. Då var det nämligen dags för inflyttnings-/födelsedagsfest! Det var ett himla skönt gäng som kom hit och vi alla hade det kanon! Älsklingen hade fixat så det bjöds på smörgåstårta medan jag hade fixat iordning lite välkomstbål. Sedan bjöds det dessutom på lite öl och drinkar, för att inte glömma grillkorven som jag ställde mig och stekte två på natten åt halva gänget som fortfarande befann sig kvar!
Vi fick sådana fina presenter av våra vänner och det var riktigt kul att se och umgås med alla igen! Riktigt sugen på att göra om detta snart igen, men vill ju inte heller lämna bort lillan nu på länge heller. (Dock hade det gått hur bra som helst sa mamma. Felicia hade skött sig jättebra och sovit bra hela natten, inte saknat mamma och pappa ett dugg! Godingen vår!)













Tack alla fina vänner för en härlig kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0