Fy tusan för Hollywoodfrun!

Tog mig en titt på Hollywoodfruarna förut medan jag vek tvätt... och herregud säger jag bara!
Jag höll på att störa livet av mig på Isabelle - hur fasen kan hon tycka att hon gör sin dotter en tjänst genom att ta hål i öronen på henne!? Vad kan ungen ha varit, typ ett år ca? Helt sjukt. Jag ville nästan gråta själv när jag såg det. Det som var det värsta var att hon inte kunde stå för att hon hade tagit dit dottern själv... Hon hade med sig sin nanny som fick hålla fast i dottern hela tiden bara för att hon skulle få "ta skulden" när barnet blev ledset. Så när hon började gråta kunde mamman säga: "Ingen fara gumman, mamma är här." Stackars den nannyn...
Varför inte låta ungen bestämma själv när hon blir äldre om hon vill ha hål eller inte?

Det värsta av allt var sedan att hon tyckte det var så jobbigt att höra när barnet skrek så hon gick ut ur rummet och lämnade barnet och nannyn ensamma där med gubben som tog hålen. Hon kanske insåg till slut att det inte var så mysigt för barnet som hon verkade ha trott. Om du ska ta hål i öronen på barnet, så var för guds skull kvar i rummet och stå för att du orsakat barnet smärta och trösta henne själv, istället för att överlåta det till nannyn!

Gud så irriterad man kan bli på nåt alltså. Jag brukar aldrig kolla på Hollywoodfruarna, och nu vet jag väl varför..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0