Hus och sparande.

Jag är så extremt hus-sugen så det finns inga ord för det!

Visst har jag trivts med att bo i denna lägenhet under den tiden vi gjort, men nu krävs det ett rum till och jag orkar inte bo kvar med den störda kärringen i andra grannhuset något mer. Ibland förstår man sig inte på folk... hur kan man leva ett liv och vara så tvär och butter? Och så säger hon att det är synd att det bara är de "dumma människorna" som man märker av i samhället. Tycker hon det är synd kan hon ju ändra på sig själv också för hon är ju faktiskt en utav dem! Men gamla människor kan tydligen inte ändra på sig meddelade hon oss när vi konstaterade att hennes attityd var som den var, och att det skulle gynna de flesta i grannskapet om hon blev lite trevligare. Men folk kan inte ändra på sig... hon trodde inte på sånt. Och visst, skulle jag också tro på att det bara var "de dumma" som syntes i samhället kanske jag också hade blivit en butter gammal kärring som styrde och ställde med andra!
Men nog om henne.....


För att visa Thomas hur gärna jag vill ha hus så ska jag försöka vara så ekonomisk jag bara kan. Min mammapenning är ganska kass och det har varit ganska så stiltje på utringningen denna månad, så att spara undan är inte det enklaste, men nog tusan ska jag försöka. Dock kan jag meddela att blöjor är DYRT.... så det kommer inte bli lätt.
MEN!..
Nu har jag 500:- kvar på mitt personkonto och det har jag bestämt mig för att jag ska klara mig på hela nästa vecka, tills jag får barnbidraget. Det innebär tre dagar som jag ska handla mat på (brukar handla måndag,onsdag,fredag för jag hatar storhandling)... men jag får försöka hålla mig till relativt billiga ingredienser. Som tur är så gör Thomas långvecka och då innebär det mindre matlagning och mer matätning hemma hos mamma :). DET är ganska ekonomiskt, iaf för min del ;)
Jag brukar skämma bort Thomas med ganska så invecklade maträtter... mycket gratänger, sallader och grytor. Det innebär mycket ingredienser och på så vis blir det en ganska så dyr matlista. Denna vecka däremot får därför bli cool, nudlar eller nåt ;P. Nej, så långt ska vi väl inte behöva gå, men ja, inga delikatesser iaf!


Först tänkte vi åka och titta på huset på Floravägen.. de vill ha 810 000 för det. Lite för mycket tycker vi. När vi ringde mäklaren sa han att det var några som hade lagt ett lägre bud men det ville de inte motta, så ja... det blir nog inget för oss där heller. Däremot kollade jag upp ett på Hotellgatan. Ett äldre par har bott där och huset är väl inte super på insidan, men när jag har kollat på bilderna så ser jag hur mycket potential huset har. Jag ser hur fint vi kan göra det genom att byta golv och tapeter. Just nu till exempel så är det en mörk och murrig brun färg i hallen som tar emot en... men att bara byta ut det till vita tapeter hade kunnat gjort susen! Jag har mina förhoppningar om det huset. Sedan kan det visserligen finnas negativa grejer med det när man sedan går på visningen tyvärr... Eftersom det är källare kanske det är lättare till att det finns mögel. Element och rör är nog inte uppdaterade sedan huset byggdes och därför kan man ju faktiskt ha otur att något sådant skulle gå sönder, vilket kunde ge stora konsekvenser för huset i sig... Ja, vi får väl helt enkelt vänta och se. Man måste iaf gå på en visning för att sedan avgöra om det fortfarande är intressant eller inte.


Varför kan det inte komma ut mycket hus för? Ett, max två i veckan är ingen hit när man letar efter ett... Ibland kanske det inte kommer ett nytt på 10 - 14 dagar..

Ja, vi får se hur det blir med det hela, men det vore som sagt skönt att komma bort från kärringen snart ;P


Bjuder på en bild på vår goding!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0