2011-11-18

Felicia har varit lite febrig de senaste dagarna.. med detta följer lite mer gnäll och gråt som emellanåt kan vara ganska jobbigt, men tuff morsa som man är så står man ut ;)
Hon brukar ju vara så go annars vårt lilla gull så klart man inte ska klaga när hon är sjuker.

Idag har febern sjunkit och hon har genast blivit på bättre humör. Nu på kvällen låg hon i soffan med mig och pratade och pratade.. Man kan nästan tro att hon har några ord på G ibland, eller så är det bara önsketänkande ;) Alla små gurglande läten och tjut vill man gärna få ihop till något ord bara för att, bara för att det är mysigt! Tänk så många gånger jag trott att hon sagt mamma idag ;)


Har fått lite mer jobb nu btw. Det gäller att visa framfötterna och ringa chefen och arbetsledaren och fråga om det finns något som man kan få hoppa på. Nu hade jag fått reda på att en tjej blivit sjukskriven några veckor och frågade därför om jag kunde få ta hennes område. Det passade ju mig så bra då det är ett arbete som kan utföras både morgon som kväll. Är det tidsanpassat kan jag tyvärr inte ta det eftersom det inte passar med Thomas varierande arbetstider, men eftersom jag nu kunde börja när jag ville så kan jag bara anpassa det efter hans jobb. Det är inte så många timmar varje dag heller så skulle det mot förmodan köra ihop sig så skulle mamma kunna vara barnvakt också om det vore så :) Men det är skönt att ha fått något i några veckor framöver nu iaf, så man vet att man får ihop lite pengar till julklappshandlingen! :)

Apropå det.... Gud vad jag längtar till advent... och julen :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0