14 mars = en månad kvar till BF

Ja som sagt... om hon kommer på beräknat förlossningsdatum så är det idag exakt en månad kvar! :)

Var bort till barnmorskan förut på vanlig kontroll och allt var normalt.. mitt blodtryck, bebisens hjärtljud, blodproverna och sättet som hon låg på. Som det verkar just nu ligger hon med huvudet nedåt och barnmorskan tror inte att hon kommer ändra läge något mer nu eftersom det är så trångt i livmodern. Sköönt, då slipper man höra att det blir sätesbjudning iaf, förhoppningsvis!
Barnmorskan (Anna) har alltid sagt till mig att det bara är bebis i min mage och inte mycket annat och det har känts mer och mer på sistone kan jag lova då min mage är stenhård hela tiden. Känns som man känner bebisens rygg, rumpa och ben på utsidan magen. Ibland ser man verkligen hur en liten fot trycker ut i sidan. BM tryckte och kände lite på magen och sa sedan att jag förmodligen hade förvärkar/sammandragningar eftersom min mage just då var jättehård. Skumt tyckte jag då jag trodde att förvärkar var tvugna att kännas men tydligen behövde de inte göra det. Jag skulle vara glad att jag inte hade ont av dem just nu för jag skulle förmodligen få känna av dem snart...
..Och nej, jag är inte vidare rädd eller nervös än faktiskt. Ser bara fram emot att få det gjort och få se den lilla snart :)

Thomas var så söt härom kvällen också.. Han funderade över hur det egentligen kändes att ha en mage som var ivägen lite då och då och var därför tvungen att få känna på läget ;P Kudden under tröjan är väl i största laget, men han fick iaf en liten inblick hur det kändes att inte kunna se något nedanför sin egna navel ;P



..Och jag kunde inte annat än att skratta ;P



Kommentarer
Madde

Det ska bli så spännande å få se den lilla tösen :D hihi

2011-03-15 @ 13:03:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0