Löparrundan tog knäcken på mig.

Jajjemän, jag tog min löparrunda idag! Orkade med 3.5 km innan kroppen sa ifrån. Ganska nöjd ändå med tanke på att jag inte sprungit sådär på ungefär ett år nu. Har ju spelat fotboll några gånger i år och tagit en del promenader, men det är ju i stort sett allt. Det var väl ungefär innan julen som jag la ned träningen helt (den på gymmet då) så med tanke på att jag varit grymt otränad på sistone så får 3.5 km duga för en första runda.
Vädret var på min sida iaf (eller ja, vår, för hade faktiskt lyckats få med mig Thomas också). Regnet hängde i luften kändes det som och temperaturen låg på 21 grader. När vi sedan kom tillbaka och hade duschat så klarnade det faktiskt upp och solen kom fram, riktigt härligt.
Nu sitter jag hemma i soffan och mår som jag förtjänar efter en sådan här runda. Min mage är helt öm, känns precis som jag har blåmärken överallt, och benen vill vika sig när jag går. Även om jag känner mig halvt blåslagen så känns det faktiskt bra, jag känner att jag uträttat något bra.

Idag har jag faktiskt sett min första 3D film också! Älskling och jag var och såg Transformers medan mamma passade lillan. Filmen var riktigt bra, gillar verkligen de filmerna, dock lite drygt när de kommer upp i över 2h 30 min. 3D var iallafall ganska häftigt, men ändå inte riktigt så coolt som jag trodde det skulle vara. Efter halva filmen började de stygga, plastiga glasögonen klämma bakom öronen så jag fick ont, men annars ska jag inte klaga ;) Jäkligt snygg kände jag mig där jag satt med dem på iaf!

Det ligger en tårtbit kvar i kylskåpet och skriker på mig efter gårdagens kalas. Den ser verkligen lockande ut med en massa massa jordgubbar på och det är faktiskt synd att kasta den, så det får nog bli en liten godbit som avslut på dagen. Mitt samvete säger ifrån, men nog måste man fira att det är sommar ändå och få i sig lite bubbar :) Jag får väl tänka på hur duktigt jag skötte mig med godisätandet på bion istället så mår mitt samvete bättre igen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0