Graviditetshormonerna sprutar...

... efter Färjestads hemskt kassa hemmamatch!

Jag har bestämt mig för att inte klaga och skriva massa skit om Färjestad här på min blogg, men nu kan jag verkligen inte hålla mig!
2 poäng av 15 möjliga är katastrof, och nu kan de inte längre skylla på skadorna heller. Vart på planen syntes Prestberg? Christian Berglund? Wallin? Visst.. Wallin har varit skadad, jag räknar inte med att han ska vara kung på planen  så fort han kommer in... men samtidigt undrar man då... varför funkar det för Dick Axelsson? Varför kan han komma in på planen efter att ha varit borta flera matcher och göra poäng efter poäng? Idag tror jag han fick 1+1, iallafall på de målen jag såg innan jag blev så frustrerad och gick in till sovrummet och kollade handbollen istället.

Det är de rutinerade som ska dyka upp nu, som ska visa sig i matcherna när det bara börjar gå utför.
Visst, det var inte dåligt att ta upp 0-2 underläge till 3-2 med sekunder kvar av matchen, men det som däremot var jävligt kasst var att inte kunna hålla i de 3 poängen den sista tiden utav matchen utan att de istället spelar så förbannat dåligt försvarsmässigt och släpper in ett billigt mål med sju sekunder kvar.

Att de sedan inte ens kan vinna i förlängningen ska vi inte ens tala om...

Sparka denna Tommy Samuelsson! Detta har jag sagt hela säsongen och med tiden som gått har min inställning till att ha bort honom bara blivit större och större. För det första är han ju hemskt tråkig att titta på, när de vinner ser han inte ens glad ut, när de förlorar är han inte förbannad. Bara förbannat likgiltig, och det stör mig!
Tror nog inte det är många vettiga ord han säger i omklädningsrummet under pauserna då Färjestad aldrig skärper sig när de kommer in i  en ny period. Vem är det som leder dem där inne egentligen? Snackar de över huvud taget?

Nej usch.. är ganska trött på dem faktiskt. Tappar gnistan mer och mer av att se matcherna med dem. Ska in till LLA nästa torsdag med mamma bara för att vi har gratisbiljetter, men så som det känns nu skulle det lika gärna kunna kvitta. Tur att de möter Brynäs iaf, de är ju inget topplag så kanske att de kan få med sig 2 poäng iaf!

Tacka vet jag Sveriges match mot Polen i handboll som resulterade i vinst! Det var en riktig kämparinsats av hela laget och de visade vad sport egentligen går ut på! Tack svenska handbollslandslaget för att jag fick se EN vinst idag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0