Första föräldraträffen.

Då har man varit iväg på första föräldraträffen då. Det var riktigt trevligt att träffa par i samma situation som oss. Dock är jag inte ett fan av att prata och presentera mig inför grupp som vi fick göra, men jag klarade mig igenom det med. Lite konstigt eftersom jag egentligen inte har svårt att prata med andra och hitta orden, men just att vara ensam om att prata i en grupp.. det tycker jag är ganska jobbigt ibland. Men när det var gjort och vi hade lärt känna varandra lite så kändes det genast lite bättre :)
Det var en tjej till som var i samma vecka som mig, och två andra som var runt vecka 23-24 någonstans. Ett utav paren kände jag till lite sedan innan men annars så var det nya ansikten för min del, dock väldigt enkla och lättsamma personer så det var härligt.
De två timmarna vi var där gick ganska fort och med lite "kvällsmat" i mitten där så blev allt perfa.

Nästa måndag ska vi till Försäkringskassan i stan på informationsmöte - riktigt bra att vår BM bokat tid till det tycker jag då det är väldigt viktigt. Allt som rör föräldrapenning och hur man ska få ut det och regler hit och dit är bra att veta. När det gäller ekonomi, skatt, moms osv så är jag värdelös ;P Så bra att få lite info. Veckan därpå ska vi ha ytterligare ett möte, på självaste Alla hjärtans dag.

Men först väntar besök till vår BM imorn för vanlig kontroll. Då blir det även blod och urin-provtagning skulle jag tro + lyssna på de söta hjärtljuden och kolla om hon växer som hon ska :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0