3 månader kvar!

Nu har två tredjedelar gått utav min graviditet och endast en återstår! Säger man så låter det som det är ganska lång tid kvar.. säger man istället att det endast återstår 12 veckor så låter det genast mycket mindre!
Jag kan fortfarande inte förstå att vi inom ca 12 veckor har en liten tjej här hemma, en liten sötnos som kommer ifrån oss två, något som vi två har skapat tillsammans. Dagen då hon anländer kommer bli magisk, något man aldrig i hela sitt liv kommer glömma. Jag vill bara att den tiden ska bli nu :) Både jag och min älskling längtar något så enormt. Senaste dagarna har hon varit hemskt livlig där inne så man känner verkligen av henne mer nu. Dessutom känner man hur hon växt då hon numer sparkar ganska så mycket upp mot revbenen. Det gör inte vidare ont, utan det känns mest obehagligt. Det känns också i magen på något vis att den är stor och uppsvälld. Det känns som den runda kulan går ända upp emot brösten snart ;P



Taget ifrån Blimamma.se

Bebisen är nu ungefär 25 cm från huvud till stjärt, 40 cm från topp till tå och väger omkring 1300-1400 gram.

Hjärnan fortsätter att utvecklas och bildar nu alla veck och vindlingar som karaktäriserar en fullt utvecklad hjärna. Håret på bebisens huvud blir längre.

Man kan nu få en antydan till om bebisen vill komma ut med fötterna eller huvudet först. Bli inte orolig om det visar sig att den ligger med fötterna nedåt; det finns fortfarande tid för den att vända sig, och din läkare kan också försiktigt försöka vända på bebisen.

Översta delen av din livmoder är nu c:a 7,5 cm ovanför naveln och din viktökning ligger förmodligen mellan 7 och 11 kg.

------------------------------.----------------------------------------.------------------------------------

Nja, det där med vikten stämmer inte riktigt då jag bara ökat 4 kg, men det kommer väl i sinom tid ;P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0