Värmen på väg?

Jag är överlycklig! Efter att ha tittat på långtidsprognosen på klart.se så visar de äntligen plusgrader tio dagar framöver! Jag är så otroligt trött på snö, is och kyla så jag kan spy på det - vill inget hellre än att ha vår! Och nu kanske den äntligen är på väg!? Lagom till början på mars månad!
Tänk att det imorgon är sista dagen på februari. Den annars så dryga vintermånaden har faktiskt gått ganska snabbt! Man skulle kunna tro att den skulle vara segare än vanligt när man bara går runt och väntar på att lillan ska pluppa ut hela tiden... men inte. Riktigt, riktigt härligt måste jag säga!

6 veckor kvar... sedan är vårt lilla mirakel här - förhoppningsvis! Om hon nu inte envisar sig med att ligga kvar i mammas mage ytterligare någon vecka! Men 6 veckor... det ni! Det är verkligen inte länge! Det är lite mer än så långt som Thomas skiftgång sträcker sig. Gissa om det känns underbart skönt att hon är beräknad att anlända i mitten på hans ledighetsvecka iaf! Det känns lite säkrare att ha min babe hemma än att behöva ringa till honom på Gruvön ifall att vattnet skulle gå eller liknande.
Vi får väl se hur det blir :)


Under helgen har vi haft riktiga kanonkvällar tillsammans med Daniel och Paula. I fredags bjöd de hem oss på mat och efterrätt, och vi satt och tölade och spelade spel fram tills klockan blev efter två. Även igår sågs vi, men då kom de hit vid hockeyn och höll oss sällskap och även då blev det lite spel och mysig kvällsmat!


Nu väntar en vecka med massor utav jobb för min del. Eva har bokat mig fyra utav fem dagar och det innebär glatt ett lönebesked även i april månad. Får se hur mycket jag orkar jobba nu under mars, men så länge orken finns så ska jag försöka så länge jag bara kan. Sedan blir det ju inget jobb alls kommande månaderna så man får ta chansen när den kommer :)

Nu måste jag snart baka lite, ska ha med fika till föräldraträffen imorgon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0