Ett glas vitt.

Efter en tung vecka har jag nu gjort mig förtjänt av ett glas vitt. Thomas är iväg och jobbar natt extra, Felicia ligger och sover (JA, jag fick henne att somna snabbt för en gångs skull!), och då kände jag hur mycket ett glas lockade.

Har ni tänkt på vad skönt det är egentligen? Att sitta ensam i soffan framför tv och dator, med ett glas vin och bara vara för sig själv, bara vara och inte tänka på varken sambo eller barn som härjar. Just nu bara njuter jag av min stund, och det känns riktigt jäkla härligt! Jag känner mig mör och avslappnad i hela kroppen (lite ligger nog i vår tur till babysimmet med lillan förut), men så här skönt har det inte känts på länge i min kropp! Ahhh... skönt :)


Igår hade jag Camilla här på ett härligt och välbehövt besök. Hon hade med sig ett nytt té som vi bara var tvugna att pröva (efter lite om och men då jag inte varit té-entusiast så himla länge och därför inte ägde någon té-sil ;P). Men man får inte ge upp så lätt och efter att ha silat vattnet ifrån alla blad och blomster med en riktigt stor sil så hade vi två goda koppar té vardera! Det blev snuskisätning, kebabätning, prat och lek med lillan i flera timmar. En riktigt lyckad söndagskväll! De brukar annars vara ganska trista... söndagskvällarna... men Camilla livade upp min kväll :)


Jag är ganska nöjd med julstämningen jag fått i vår lägenhet nu också. Förra veckan köpte jag en hyacint som nu slagit ut och det luktar gudomligt här i vardagsrummet. Finns det någon godare doft än hyacint eller? Lilekonvalj och syren ligger inte långt efter, men nu till julen är hyacinterna underbara! Clementinerna ligger framme i skålen på köksbordet och under veckan ska mamma hjälpa mig att griljera vår egna julskinka :) Nu är det bara lite choklad som saknas och julklappsshopping och inslagning, men det kommer nu i veckan det med.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0