Vecka 39+0 idag!

Yes, då har man äntligen passerat vecka 39 då, och därmed återstår det bara en vecka tills lillan ska komma. Med andra ord även en vecka kvar tills jag fyller 24 bast! Lite lustigt att jag faktiskt inte haft en tanke på att min födelsedag snart är här, jag har bara haft lillans beräknade dag i tankarna och därför har min födelsedag blivit ganska oväsentlig. Vad tusan gör en 24-års dag? Den är ju inge speciell ändå ;)
Jag sa till mamma att vi väntar med att fira födelsedagen tills allting är avklarat. Även om hon inte kommit den 14:e så känner jag ärligt talat inte för att få hit en massa folk och ordna med kalas när hon kan komma när som helst. Jag vill kunna ta det lugnt och inte tänka på bakning och städning osv. Så oavsett om lillan nu väljer att hålla sig inne ända fram till påsk så får vi fira födelsedagen då. Det får bli dubbelt upp då istället! Desto mysigare det! :)

Imorgon ska jag till barnmorskan på kontroll. Ska höra lite med henne ang. hinnsvepning. Jag har läst lite ytligt om det och det kan hjälpa förlossningen på traven lite. Det är sådant som bm kan göra själv, utan läkare osv. Fråga mig inte vad det exakt går ut på, men det är iaf något hon gör via en gynundersökning och så brukar förlossningen komma igång inom 72 timmar. Har dock läst via forum att många bm inte vill göra det utan de vill att allting ska ske så naturligt som möjligt. Med andra ord tror jag inte att det blir något sådant för mig, för min bm är verkligen en sådan som inte vill "lägga sig i naturens gång". Men visst hade det varit skönt om hon kunde hjälpa lillan på traven. Kan skylla på att jag har så ont i mina ljumskar så jag knappt orkar gå, då kanske hon går med på det ;)

Tanken på att åka in till förlossningen börjar nu oroa mig lite.. Jag är inte rädd för smärtan, utan mer över hur lång tid det kommer ta. Jag är orolig att jag ska ligga där i evigheter och inte öppna mig mer än någon cm och bara ha konstanta värkar. Men jag får se till att tänka positivt. De jag pratat med senaste tiden födde från allt mellan 15 min till 8 timmar. Det är ju inte så farligt, så hamnar jag inom den ramen så kan jag inte vara annat än glad! :)


Kommentarer
camilla

Du är grym du som inte varit mer orolig än du varit, lite har du all rätt att vara :) Jag hoppas hon stannar inne till den 14:de för jag är ju i Luleå tills dess, om jag får vara lite självisk ;)

2011-04-08 @ 10:18:51
URL: http://camillamnilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0