Sötnosen vår!

Ställde mig på vågen imorse och insåg att jag alldeles snart är tillbaka på min grundvikt! Redan! :)
Innan jag blev gravid vägde jag drygt 56 kg, 56.5 där någonstans och innan lillan valde att komma till denna värld var jag uppe i dryga 65 kg. Nu... en vecka senare så står vågen på dryga 57! Helt otroligt egentligen.
Magen är ju självklart inte som den varit tidigare, men jag har ju heller inte försökt göra något åt den heller så det är kanske inte så konstigt. Har ju trots allt varit ganska utspänd och haft en söt liten gumma där inne i 9 månader. Men nu till sommaren ska jag försöka komma igång lite lätt med träningen och försöka springa lite vid elljusspåret osv, efter det kanske man är som förut igen :) Simon ringde precis till Thomas och pratade om vad sugen han var på att spela fotboll igen. Saknar det jag med, grymt mycket, så det vore kul om man kunde komma igång om ett litet tag igen. Dock får jag vänta och vila upp kroppen lite och låta den läka först.. Kan säga att den verkligen inte är redo för hårdträning än på ett tag. Är glad att promenaderna går så bra som de gör iaf, det har verkligen varit fantastiskt väder de här dagarna så det har varit helt underbart att vara ute med sambo och barnvagn och gå. Man får se till att ta till vara på dagarna :)


Idag har lillan träffat grannarna Nathalie och Andreas för första gången. Under de senaste dagarna har hon träffat mycket nytt folk :) Camilla har varit här på besök, Madde kom igår mm mm... Hon har fått så mycket fina grejer. Camilla hade till och med med sig present ifrån hennes föräldrar - så gulligt :) Så nu har hon fått massvis med kläder, gossedjur och annat smått och gott.
Lite roligt när folk ska säga vem hon är mest lik.. Jag tror vi har fått höra från 50% att hon är pappas tös och 50% på att hon är mammas. Med mössan på, om man varit ute och gått, kan folk tycka att hon är lite lik mig... men om man sedan tar av henne mössan och de ser allt svart hår så tycker de att hon är pappa upp i dagen :)
Har ju inte visat någon bild på henne här med den söta lilla kaluffsen, har lyckats haft mössa på sig på bilderna. Men här kan ni få se godingen vår ;)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0