Ikväll blir det nog BB.

Värkarna har blivit intensivare, mer smärtsamma och regelbundna under dagen så snart bär det in mot Karlstad BB tror jag. Ifrån början kom värkarna lite då och då och nu, sedan ett-två någon gång, kommer de med ca tio minuters mellanrum. Ringde in till förlossningen och sköterskan jag pratade med sa att jag skulle komma in om jag ville. Orkar jag vänta hemma kan jag göra det men om jag känner mig orolig var det bara att dyka upp. Jag ska försöka avvakta och stanna hemma lite till, vill inte ligga inne på sjukhus när jag kan fördriva tiden mellan värkarna med annat här hemma. Hittills har jag försökt förtränga dem genom att sitta här vid datorn, men det går verkligen inte. Måste släppa allt man håller på med och koncentrera sig på värkarna för att kunna härda ut dem så gott som det går. Förut diskade jag och när värkarna kom skrek jag på Thomas som genast kom och masserade mig bak i ryggslutet, jag passade även på att bädda liggdelen på vagnen och även där fick det avbrytas för värkarna. Men hellre ha det så en stund till än att bara ligga i en säng där borta.
Sköterskan på BB sa att oavsett vilket så ses vi nog idag. Även om jag kanske inte öppnats och är redo att föda direkt så måste jag komma in för att få något mot värken. Jag sa till henne att jag inte skulle klara natten här hemma om värkarna fortsätter komma var tionde minut. Då kommer jag inte kunna sova en blund. Och hon trodde ju inte att de skulle avta nu när de hållit på så här under hela dagen.

Jaja, vi får se om vi i nästa inlägg har en bebis här ute hos oss! Haha, låter helt otroligt egentligen. Men det hade varit bra skönt om det vore så :)


Kommentarer
Linda

GRATTIS!! :D

2011-04-12 @ 21:07:13
URL: http://lillindas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0