Our big surprise!

De närmsta vännerna och den största delen utav släkten vet om det redan... men för er andra bloggläsare... vilka ni nu än är ;P... så är det kanske dags för oss här på Radhusgatan att meddela att det väntar tillökning i familjen!
Och nej, jag menar inte i form av en katt, vovve eller ytterligare en kanin.. Utan ja, vi ska ha en liten bebis!

För er som har missat så är mitt smala jag ett minne blott och jag går nu mot några månader med betydligt större klädstorlekar väntandes. Så ja, om ni tycker att jag blivit tjock så finns det en grund till det! ;) Dock har jag bara ökat ett kilo hittills, men just det kilot verkar ha satt sig på magen direkt ;P

Känslan av att det växer ett litet liv inom mig känns ganska otroligt, men samtidigt så gör det oss lyckligare än någonsin! För mig har det inte riktigt blivit verklighet än, trots att jag ändå passerat över tre månader nu. Detta har troligen att göra med att jag inte har några graviditetssymptom alls, förutom att vissa lukter är vidrigare än normalt och att viss favvomat inte längre är någon favvomat längre utan snarare äcklar mig. Plus att jag är väldigt trött ibland. Men om det är det enda som jag kan klaga på än så länge så är detta "piece a cake". (De orden kommer jag säkert få äta upp snart)..

Något som är negativt är att det inte blir några hårda fester ett år framöver, att träningen inte kommer bli lika intensiv, att håret och hyn inte håller samma nivå som den gjort tidigare, och att man är rädd för minsta lilla ansträngning hela tiden. Man ska inte lyfta tungt och inte anstränga sig för mycket på gymmet.. Och varje gång man tränar lite lätt så kan man inte undgå att tänka att man kan ha gjort något fel eller tagit i lite väl mycket... Men det är väl så man känner när man ska bli mamma antar jag. Man oroar sig för allt, synd att jag ska börja med det så tidigt bara ;P Jag har resten utav livet på mig att oroa mig. MEN...  alla dessa saker rör mig inte i ryggen så länge allt går bra och vi får ett friskt barn! Att jag inte dricker på ett tag... so what? Jag har skitkul ändå! :) Detta är den största upplevelsen i livet!

Barnet var planerat och vi har sett fram emot det lika mycket båda två. När testet till slut visade resultat så blev vi otroligt glada och kände att allt bara var så rätt! Ingen utav oss blev orolig eller började fundera på om detta var något vi verkligen skulle göra. Det var något vi hade velat och sett fram emot så inget kunde som sagt gjort oss lyckligare! Jag känner mig mer redo än någonsin och vi ser fram emot varje måndag när jag går in i en ny vecka!

Det är en spännande tid vi har framför oss nu med mycket planerande och mycket inköp. Hösten och den kommande vintern känns inte jobbig alls i nuläget utan vi bara ser framåt - mot våren när vårt lilla underverk är planerat att titta fram.

Så skulle jag vara trött, seg och ovanligt rund framöver så vet ni nu vad det beror på! ;)







Kommentarer
Linda

Grattis =)

2010-10-16 @ 08:34:02
URL: http://lillindas.blogg.se/
Tilda

AAAAAAAAH!! Jag visste det!! Jag har haft det på känn jättelänge!!! Vad roligt, vad glad jag blir för er skull!! Grattis hörrni! :D När väntas underverket? Och ska ni ta reda på vilket kön?

2010-10-16 @ 12:32:33
URL: http://mamaja.blogg.se/
Tilda

Vi har diskuterat många gånger hur vi skulle göra om vi får barn, men vi kommer såfall inte ta reda på könet... det blir med som en surprise :D Men jag förstår ändå att man vill veta! Ja tänk om det skulle bli på din födelsedag! Värsta coolt! Kommer du berätta på bloggen här om hela processen och alla månader?

2010-10-16 @ 15:33:13
URL: http://mamaja.blogg.se/
Tilda

I början var det tvärt nej, inga barn. Men sista tiden har han släppt till lite och har själv sagt att vi ska ha barn någon gång längre fram. inte nu givetvis, men om några år kanske. Just nu har vi så mycket ändå, flytt och husrenoveringar, jobb och ja. Allt möjligt. Men jag längtar ju.. Nu i och med att ni ska ha barn, är det bara jag och Jenni kvar som inte fått barn i min närmsta umgängeskrets. Man blir ju lockad :)

2010-10-16 @ 18:04:51
URL: http://mamaja.blogg.se/
Anna

Oj! Grattis så jättemycket :)

2010-10-16 @ 18:10:00
URL: http://annamyren.blogg.se/
Camilla

JA jag längtar till dopet =) Jag kommer hem imorgon kväll.. Om du inte jobbar på tisdag kanske vi kan hinna ses en liten sväng ? :)

2010-10-17 @ 12:33:42
URL: http://camillamnilsson.blogg.se/
angelica

Grattis!! :)

2010-10-26 @ 17:31:08
URL: http://frokenhult.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0