Åh, underbara höst!

Visst, ganska grått och trist ute just för tillfället, men när jag vaknade idag tyckte jag ändå att det såg så mysigt ut! :) Alla löven på träden är gula, mer än hälften utav dem ligger på backen i alla dess färger. Det är nu hösten är som finast!

Under helgen som var spenderade vi tiden i fina staden Göteborg, där vi njöt utav höst, ledighet, show, Liseberg och frukostbuffé.. med mycket mera!
Vi kom fram vid tolvtiden på lördagen och hann knappt få vårt hotellrum innan det bar av till Rondo på Liseberg där det skulle tittas på Robert Gustafssons show. Den var så jävla bra och vissa akter var så förbannat mycket roligare än vissa andra! Säger bara: "För han är en ILLER!"... En parodi på låten "Thriller" av kungen MJ. Sex dansare som kommer in på scenen i värsta evil utklädnaden i form av illrar som dansade som monstren gör i videon till MJ's låt! Då kom mitt högsta skratt under showens gång kan jag säga!

Efteråt hängde Nina och Stefan med oss in på Liseberg där vi snurrade hjul, körde lite femkamp och kollade butikerna. Jag fick en riktigt skön julstämning när vi gick där inne... ljusen var uppe på hus och i vissa träd, Lisebergskaninerna gick runt i tomtedräkter och luften var kylig och det började bli mörkt. Tyvärr lyckades vi inte vinna någon choklad :( Vi får nöja oss med den lilla mini-fisken Thomas vann när han kastade frisbee's... en "hitta Nemo" firre... fast gul och med riktiga plutläppar ;P
Kvällen spenderades på restaurang där jag avnjöt en god pasta carbonara och sedan bar det vidare till hotellbaren där en riktigt god drink väntade på mig ;)

Söndagen innebar frukostbuffé och sedan en tur ned till Nordstan. Där träffade vi Thomas bror Mikael som knallade runt med oss i butiker och gick med oss och käkade mat innan bussen skulle gå hemåt till Grums vid 15 igen.

Det blev ingen stor shopping för min del. Köpte två söta tomtar inne på Liseberg (jullängtan är stooor), och mössa, vantar och halsduk på Nordstan. Men det räckte! ;)


Sitter nu i soffan med tofflor på, varm Oboy nere i magen och en filt över benen...mysigare än så här kan det inte bli en vanlig onsdagsmorgon! Men nu ska jag ta tag i dagen och ta mig en dusch, klä mig varmt och gå ut på minst två långa, härliga höstpromenader! En med mamma och en med Nathalie! Känner på mig att detta kommer bli en bra dag, jag vaknade upp på bra humör! ;D


Häftiga bilder tagna inne på Rondo!




På hotellrummet


Älsklingen njuter utav sin dessert på Rondo innan showen ska börja


Thomas, Nina och Stefan kastar frisbee på Liseberg.


Liseberg by night!



Hotellbaren, Thomas med sin öl och min San Fransisco


Thomas och Mikael utanför Nordstan.


Kommentarer
Madde

MYSIGT! :D jag längtar också till julen nu, det är trots allt så mysigt!

Hoppas det går bra med allt ;) ;) ;) keep me updated ännie! vi måste ses snart igen!

KRAM!

2010-10-14 @ 17:23:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0