Adventsmys.

Vilken underbar morgon att vakna upp till! Första advent, snöoväder, tända ljus och adventsljusstakar, tekaka med julskinka och mys under filten i soffan...dock ganska ensam eftersom Thomas nördar lite vid datorn. Sedan har min hals bestämt sig för att gå emot mig och har gjort mig hes och hostig, men jag hoppas på att det går över inom de närmsta dagarna. Trodde att lite honungsté skulle funka men halsen blev inte så mycket bättre tyvärr.

Våra planer för dagen var först att åka in till stan och kolla skyltsöndagen (jag har nämligen aldrig varit in till stan på det tidigare - dåligt jag vet ;P) men med tanke på ovädret så stannar vi nog kvar här i Grums lite grann. Däremot blir det en tur till Segmon senare eftersom vi blivit bjudna på mat hos farmor och farfar. Eller ja, man kan väl säga att jag bjöd in oss själva efter att jag hade hört vad hon skulle bjuda på för mat, men farmor hade inget emot det ;) Hon ska göra kalopps, den godaste kaloppsen jag någonsin ätit! Förr när jag och brorsan sov över där fick vi alltid kalopps med makaroner (vi var riktigt makaronifreaks ;P) och nu när jag inte fått det på flera år kunde jag bara inte stanna hemma när hon nämnde att hon skulle tillaga detta. Efterrätt blir det också såklart, på farmor-vis! :)

Om Nathalie är hemma senare kanske jag ska fråga henne om vi ska gå ut på en liten vinterpromenad med Remus. Det finns ju inget mysigare än att vara ute och gå i snön!

Appropå advent och allt annat juligt så drar ju snart julkalendern igång! Har bara skymtat några klipp av den men det lilla jag sett så verkar den faktiskt inte apdålig. Verkar ju inte alls som förra årets där några töntar sprang omkring i hjältedräkter och typ ingenting hade med julen att göra! Hoppas att denna kommer vara i klass med "Mysteriet på Greveholm", finns det något som slår den btw? Jag var iaf helt såld när den gick.

Nu kom Thomas in i vardagsrummet och satte på skidor på tv:n. Ganska mysigt ändå, trots att jag inte finner det vidare intressant!
På tal om skidor.... vi är sugna på att åka skidor eller skridskor i år! N & A var också sugna så hade varit såå mys om man hade kunnat ta med dem till stugan i Liljedal och åka där som jag alltid gjorde förr i tiden. Grilla korv på andra sidan udden osv... Mmmm...nostalgi på hög nivå! :) Jag får däremot ta det ganska försiktigt i sådana fall så jag inte drattar på rumpan nu när man har en liten krabat att tänka på också!









Kommentarer
Madde

Haha! Va full i skratt jag blev när jag såg den översta tomten av bilderna du laddat upp anna :D haha, köpt vart? Den ser så ihoptryckt ut på nåt vis!

Inget slår Greveholm, kommer du ihåg när vi spelade ditt dataspel? Vi var rädda för att skelettet var så läskigt :)

2010-11-28 @ 13:45:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0