Toppendag!

Ställde klockan på 09.30 för att göra mig iordning och åka in till stan och träffa Cherie. Parkerade borta vid Helmia och jisses säger jag bara, vad mycket folk det var där utanför!
Träffade på Hoffe, började töla lite och han berättade att de hade brandövning.. så det var därför. Planerade inför kommande grillfester och han gav mig senaste skvallret om Rebecka.. ;) Jag som trodde hon skulle berätta allt för mig men det var några saker där som hon inte hade hunnit sagt än, men Hoffe hade via sin arbetskamrat uppdaterat.. Och GUUUD vad glad jag blev för hennes skull! =D ... lilla tjejen... ;D Blev mobilen upp ur fickan direkt för att höra allt ifrån henne, och senare under dagen även höra resten under fotbollen!
Cherie kom fem minuter senare och vi gick bort mot la stada. Hade endast tänkt inhandla leggings eftersom min shoppingkassa inte är något vidare nu, men det blev ej så. Inga leggings blev hittade och köpte då istället en tubtopp och en tunika/klänning på H&M. Billigt värre då jag hade en del rabatt! =) Fick sedan bli en tunika till, en jättesomrig och fin på JC, från Rut m fl. Nu är det bara att vänta på solen och värmen! =)
Blev lunch på caféet nere i Duvan och ytterligare shopping, nu för Cheries del. Totalt hamnade vi på fem timmar i stan, vilket inte brukar vara alls ovanligt när vi är där!
Toppenträff med Cherie och nu lovade vi varandra på hedersord att det inte ska ta så lång tid tills nästa gång!

Kom hem, pustade ut och vilade min rygg i soffan under tiden som Thomas fixade mat - potatis m. kassler! Vilan blev dock inte långvarig för min del då vi klockan sex skulle ner till Grönberg och spela fotboll! Äntligen blev årets premiär av! Ganska mycket folk var vi också, tio stycken tror jag.
Hade så himla kul och hela kroppen sprudlade av lycka över att vara tillbaka på planen igen. Solen sken så härligt på oss från stund till stund så det kunde inte varit bättre. Det syndes dock att det var längesedan vi spelade, så varken konditionen eller viljan var lika stark som den brukar, men vi orkade 1½ timme åtminstone tills vi gav upp. Det var dock inte pga konditionen utan mest för att solen hade gått i moln och det började bli kallt. Vi är väl vana att det ska vara varmt länge eftersom det var så i somras, men det har ju faktiskt inte gått så lång tid på detta året ännu så vi kanske inte ska förvänta oss någon rekordvärme.
Trots detta blev det dock vissa stunder då vi alla höll på att dö av värmeslag och därför bara sprang runt i t-shirts och linnen (blev inte långvarigt då vi var rädda för att bli sjuka).


På onsdag ska vi ses igen för att göra upp på planen för andra gången i år! Kul, kul,KUUUUL! =)

Nu får det bli vila i sängen och sedan John Blund innan det blir dags för morgondagens träningspass på gymmet!
Kanske får man sig en glad överraskning imorgon också...! =) den som lever får se.



Rebecka och jag sjunger karaoke! Är SÅÅÅ glad för hennes skull nu alltså! Hoppas det fortsätter så! =)


Kommentarer
Charlotta

Vilken härlig dag:)hoppas att det blir fler sådana.

Kramis

Charlotta

2010-05-04 @ 09:04:44
Mamma till Melwin

Hej!

Nej usch det var verkligen inte roligt :/.

Nja alltså de va ju inte så direkt att vi hade koll på ägglossningen och sådant, men vi ville ha barn och så sa vi det blir jag gravid så blir jag, inget mer med det :)

Ja vi båda vart jätte glada när vi fick reda på att jag var gravid, samtidigt vart jag lite nervös men så himla glad. Fick ju världens finaste son :)

Kram

2010-05-04 @ 19:09:51
URL: http://hannafors.blogg.se/
Mamma till Melwin

Hehe ja det är härligt :)

Nejdu inte än på ett par år, vill att Melwin ska få sin tid för sig själv och att han ska bli lite större först =).

Ni då? Funderar ni något över att skaffa? :)

Kram

2010-05-05 @ 11:20:34
URL: http://hannafors.blogg.se/
Rebecca

He he.. som vi har sagt hela tiden tur att jag var så himla vrång å bara skulle in till tempel ; ) Nu fick man ju träffa världens goaste å hoppas på mer hi hi.. Det var kanonsköj å träffa dig gumman. Kanske kommer med fler överaskningar ; ) nää nu berättar jag före grabbarna.. liten miss från mig. ; )



Kramis

2010-05-13 @ 22:46:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0