Vårkänslor.

Att det kan vara så underbart att äntligen få syn på asfalten igen! Tidigare år har det inte varit i närheten utav ett vårtecken men detta år, när snön legat tät på marken, så känns det som vårtecken nummer ett!
Gick runt på jobbet idag (är på ett område där jag får kuta runt ganska mycket utomhus mellan massa småställen) och blev bara så glad utav att se asfalten titta fram, solen skina, fåglarna kvittra och se alla stora vattenpölar som samlats på vägarna. Det känns att våren är på väg och att snön är på väg bort för denna säsong!

En grej som verkligen får mig att tänka på våren är när jag och Thomas var in till torget förra året för att fira att Färjestad hade tagit SM-guld! Det var i mitten utav april och man kände hur det luktade vår i hela stan. Det luktade asfalt, det luktade friskt. Och när vi stod där på torget så dök senare solen upp och lyste över hela scenen. Det blev varmt och alla stod med solglasögon på sig! En favorit i repris hade inte varit fel detta år heller, men jag tror nog inte chansen är så stor att det blir ett nytt SM-guld år 2010, men om inte annat kan man ju dra in till stan för att inviga säsongens uteserveringar istället! :D



Kommentarer
Charlotta

Japp det är aningens vår på gång,Adam plaskade i den första vattenpölen häromdagen:) och så brände vi oss lite i ansiktet trots solcreme vilket var mindre bra:(.Det är iallafall sååååå härligt.Vad skönt att det snart är dags för er resa,fuskigt,jag vill gärna med.

Kramis

Charlotta

2010-03-11 @ 07:15:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0