Karlstad i motgång.

Var in till la stada idag för att växla in pengar till resan och fixa nytt pass till Thomas. Mysigt värre då jag verkligen känner att resan närmar sig allt mer. Ska bli SÅÅ skönt att komma bort från kyla och snö och istället glassa i solen, äta god mat och dricka drinkar i mängder! Det bästa av allt är trots allt atmosfären! Mmmmm!


Las Canteras stranden i Las Palmas - mars 2007


Jo.. i motgång var det ja...

Vi hann inte ens parkera bilen innan någon dåre körde in i oss bakifrån. Vi stod i korsningen och skulle svänga in mot busstationen och bion och detta och så kom han bakom och bromsade inte i tid... Jag kände hur det dunkade till men hoppades först på att det var någon hård snöbit som Thomas hade lyckats köra över...men icke!
När vi hade svängt ställde vi oss längs vägen och killen i andra bilen körde in bakom oss. Som tur var så var det inga bucklor (vad vi såg) utan det såg mest ut som det hade slitit upp lacken, men det sög ganska mycket ändå måste jag säga.. Vi har haft bilen i drygt en månad och så händer detta. Vi som trodde att det var slut med oturen vad gäller bilkrockar vid det här laget... Som att det inte räcker med att en tant backade in i Thomas förra bil och bucklade till hela sidan, eller att någon hade kört på den på en parkering och dragit, eller att min blivit påbackad den med... Nee, jag tror vi är förföljda med otur när det kommer till bilar. Om vi skulle lämna in bilen nu skulle vi få betala 3000:- i självrisk också fast det inte var vårt fel, bara för att de inte styrt upp allt med försäkringsbolagen än.. Så istället får vi helt enkelt vänta tills det är löst, men vi vet ju alla hur lång tid sånt där kan ta.


Annars då?
Jo, imorn ska jag åka till stan och träffa Cherie en sväng! Vi har bestämt oss för att ta en liten fika och om jag känner oss två rätt så blir det säkert någon påse med något roligt med hem också!
Torsdag ska jag sola med Camilla! Ska bli så skönt att få lite värme! Ska ladda lite nu innan jag drar så jag får mig en grund!
Fredag blir det jobb också! Reneé ringde mig halv nio (!) imorse när jag låg och sov så sött och frågade om hon kunde skriva upp mig på fredag.. Jajjemän,  sa jag och sussade kudden igen 2 sek senare.

Ja, så ser min vecka ut så länge. Helgen är ej planerad, men något kul hoppas jag på! Ska trots allt jobba nästa helg så måste ju göra någon nytta denna istället ;D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0