Sommarveckan som varit.

Har inte uppdaterat på ett tag, har varken haft lusten eller orken!

Veckan som varit var iallafall underbar, Thomas kunde inte bett om en bättre ledighetsvecka vädermässigt. Soligt och varmt i princip varje dag!
Under tisdagen la vi ju i båten och efter det hann det bli två turer under veckan. En under onsdagen och en på lördag tillsammans med Henka och Becca. Vi hade det så otroligt skönt och vi hade jätteroligt ute på vattnet. Dessutom var ju jag och Becca fiskekungar (drottningar?) och fick upp fisk en efter en.. när killarna höll i spöna var det dött som i graven! ;P Bara att konstatera att vi hade det bästa handlaget ;D. Fick bli en tur hem till farfar efteråt och lämna över vår fångst som bestod utav 3 gäddor och 2 aborrar!

Under sommaren ska jag och Thomas ha fisketävling... vem som lyckas fånga flest - och i båten ska de vara! Än så länge leder jag med 1-0. Han ska vara glad att vi inte räknade med trippen när Henka och Becca var med, för då hade jag lett med 4-0, men eftersom vi inte höll i spöna lika lång tid så räknar vi inte med det. Skulle blivit lite väl fuskigt då.

Under torsdagen och fredagen höll vi oss borta ifrån solskenet. Vi hade bestämt oss för att tapetsera sovrummet. Thomas var ju ledig och suget efter något nytt var stort så vi kände att det kunde inte passa bättre. Det tog två hela dagar men sedan var det klart. Riktigt nöjda är vi med resultatet, gick ifrån något ljust till något mörkt istället. Sovrum ska vara mörka, då sover man bättre ;D Och fonden är bra cool tycker vi, lite sjuttiotal sådär ;P

Sista dagen på veckan spenderades i sommarstugan. Vi hade tagit med Plutten så han kunde få chansen att springa ute i gräset, och jisses, det gillade han! Under tiden passade jag på att tvätta några av våra mattor och tog även mitt första dopp i år! 19 grader visade termometern men det kändes kallare! Dock var det väldigt skönt när jag kom upp, inte alls sådär kallt som det brukar bli när vinden blåser lite grann utan det var jättehärligt. Päronen var där och klippte gräset och röjde lite också så nu är det jättefint! Passade även på att grilla och sen tog vi oss alla en promenad och plockade liljekonvaljer!
Nu får vi se när nästa dopp blir av!

Har under de här dagarna tagit många fina bilder, men har inte haft ork att föra över dem till datorn än. Lovar att lägga in dem när jag får ork och tid. Det lyser verkligen SOMMAR om dem iaf kan jag säga!

Förresten - idag tatuerade sig älsklingen också! Jättesnyggt blev det och är så stolt över honom! =) Bildupdate kommer på det också!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0