Premiären.

Det blev aldrig något dopp för mig, varken i tisdags eller igår. När vi sjösatte båten var jag dock tvungen att kliva i vattnet så det gick upp till mina knän, längre än så kom jag aldrig. Vattnet kändes iiiissskallt! Visserligen mätte vi upp temperaturen till 19 grader vid bryggan, men det var ju bara yttemperaturen...kändes att det var mycket kallare någon centimeter längre ner! Men jag lovar er... ett dopp SKA komma denna vecka! De visar att det ska bli pissväder nästa vecka igen så man får ta och passa på innan vi är tillbaka till den "vanliga, riktiga svenska sommaren" - d.v.s regn och max 15 grader.

Så som sagt..ingen badpremiär har kommit än, dock har vi tagit en premiär-tur på sjön och fiskat! Härligt som tusan! Sen eftermiddag, kväll, solnedgång, lugnt på vattnet, varmt.. Mumma! Dessutom lyckades jag fånga en fisk - en gädda! Efter cirka fem "bottennapp" som hade lurat mig att tro att jag hade fisk, så fick jag till slut en firre! Thomas fick ingen, alltså leder jag med 1-0. Vi har gjort upp att vi ska ha en tävling under sommaren och se vem som lyckas fånga flest! Får verkligen hoppas att det inte blir som förra sommaren isf för då var Thomas överlägsen ;P Hittills kan jag iaf skryta med att jag var först i år med napp! :D






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0