Underbara sommar.

Vädret har varit så kanon som det bara kan vara under hela juni månad... iallafall om man jämför med vad vi brukar vara vana vid.
På grund av detta har många dagar på sistone spenderats utomhus och jag har inte haft någon motivation alls till att uppdatera bloggen.
Men nu så!

Midsommaraftonen spenderades i Rio och Helenes sommarstuga i Värmskogs skogar. Där bjöds det på grillat, dricka, jordgubbar och spel. Övernattning ingick också i våra midsommarplaner så vi var kvar där tills nästa morgon. En liten tur till Borgvik hann vi också med innan detta, där vi kollade på folk och tog en varsin kall! =)







Andra dagar har vi fiskat, grillat och varit i sommarstugan. Däremellan har jag även badat några gånger med Camilla, tagit promenader med mamma och dessutom varit på middag! :)

Från igår till idag så har vi faktiskt sovit i sommarstugan. Vi velade lite till och från om vi verkligen skulle åka dit igår eller inte eftersom vädret inte var särskilt klart, men efter lite övertalning från min sida så var vi snart där! Thomas klippte gräs och jag städade lite. Därefter blev det att grilla korv innan det var dags för en tur på sjön!
Vi hade ganska tur med nappandet som vanligt. Det slutade med fem firrar i båten (utöver detta slängde vi i fyra stycken som vi tyckte var lite för mesiga). Thomas slog dessutom sitt eget abborre-rekord! Klockan 23 var vi tillbaka till stugan igen (Thomas blev där skrämd av en fladdermus hahha... så han ramlade ;P) och då drog vi direkt bort till farmor och farfar med fisken. På väg dit såg vi en stooor älg på en äng ganska nära oss... försökte få till ett bra kort, men det var allt för mörkt tyvärr...

MEN...fiskandet slutade inte där! Imorse var vi på G igen. Jättefint på vattnet i början - och varmt! Men sedan kom det mer moln och det började blåsa. Thomas ville ge upp men jag insisterade på en tur till..och vad händer? Thomas får världens mega gädda på kroken! Först trodde han att det var bottennapp men insåg sedan att det gick faktiskt att veva in linan lite smått... Och upp till ytan kommer den... GÄDDAN! Den var så stor så jag blev rädd! Tyvärr tappade han den i sista sekunden (gissa om han blev förbannad ;P) men jag blev bara glad över detta. Jag skojar inte, jag blev verkligen rädd! Huvudet var enormt och kroppen var ta mig tusan en meter eller nåt! 7-8 kilos trodde vi att det var ungefär. Den kändes som ett odjur som var på väg att fånga oss istället för att vi fångade den! =O






Kvällsfiske är bland det mysigaste som finns.. :)


Lite badminton tog vi oss tid till också...


.. och det blev skapligt varmt så det var skönt med ett dopp i viken ;) + lite slapp på luftmadrassen


Någon dag senare var jag med farmor, mamma och bror ut till Sådsand med båten! Vadå långgrund sandbotten!


Efter tre timmar ute på sjön igår och fyra timmar nu imorse så snurrar det i mitt huvud. Det känns som soffan gungar! Lite jobbigt men jag får väl hoppas på att det är över till morgonen! Har ändå spelat fotboll i två timmar nu men gungandet gick inte över för det.


Fotbollen ja, den var kul! Längesedan som vi spelade nu och det behövdes verkligen en omgång! Kul att så många kunde vara med! Alltid roligt med lite nya ansikten i lagen =). Jag hade det skitkul iaf!
Sorgligt bara att det finns folk som är bra trångsynta och inte kan glömma saker och ting och coola ner sig lite...men det är deras ensak. Ingenting jag lägger mig i... Ibland är det bra omoget bara tycker jag...


Imorgon är det dags för klippning på Aqua! Fick inte samma frisör som jag brukar ha eftersom jag ville ha en tid med kort varsel, men det blir nog lika bra för det hoppas jag på! =)

Nee, nu blir det lite mat i magen tror jag bestämt. Hoppas ni är nöjda med en liten uppdatering iaf! =)


Kommentarer
Tilda

Fan vad skönt ni ser ut o ha det. Saknar faktiskt sjöarna därnere lite, är så lugnt och fridfullt. Vårt "hav" är ju inte så lugnt direkt... svårt att fiska.

2010-07-07 @ 17:10:05
URL: http://mamaja.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0