Gud, vad jag trivs!

Då var halva tiden utav mitt sommarjobb avklarat då! De flesta brukar väl tänka att det är skönt när man kan börja räkna ner dagarna, men jag trivs faktiskt riktigt bra så jag vill bara att det ska fortsätta. Visst vill jag vara ledig några dagar under sommaren, men skulle verkligen inte haft något emot att komma tillbaka dit när jag sedan hade semestrat klart.
Just nu har jag haft riktigt trevligt folk på alla områden jag är på. Ni vet sådana som man kan prata med om vad som helst, sköna gubbar som skämtar och skrattar och frågar ut en om en själv. Just gubbarna kan nog vara anledningen till att jag trivs så bra - de brukar oftast vara trevligare och mer pratglada än tanterna. Så är det inte i alla falllen, men jag kan lova att jag hellre är på ett skiftlag inne på SK1 eller hos killarna som går dagtid på el och mek än att vara bland tanterna på kontoren på Södra. De är inte hälften så stela och de pratar med en som att man var kompisar. Tanterna på kontoren lever fortfarande kvar i den gamla tiden... då man tittade ned på städerskorna och ansåg att de var så mycket lägre än dem själva. Ibland hälsar de inte när man kommer ens och att flytta sig ifrån stolen vet de inte vad det är...Men så är typ alla äldre också, så inte konstigt de lever kvar med det synsättet.

Mamma berättade att det var så förr i tiden på Gruvön. Städerskorna kunde/fick inte städa under dagtid då kontoristerna själva jobbade utan vi skulle komma före eller efter deras arbetsdag så vi inte var i vägen! Städerskorna fick därför jobba tidiga mornar eller sena kvällar för att göra kontoristerna till lags. Usch, tänk att det var så. Precis som att de var så mycket högre än oss fast vi sliter mer under en arbetsdag än vad de gör. Hur lång tid tar det att städa ett kontor egentligen? Ja, mindre än fem minuter, säkert tre ungefär. Så det är ingen enormt lång tid som vi pratar om som tanterna skulle fått se dem ändå.

Men iaf... trivs som sagt riktigt bra! Pratade med en kille i förrgår som sa att han skulle gå på semester, alla andra som han jobbade med där skulle också gå på semester och istället skulle de som redan haft sin komma tillbaka.
De är säkert lika kanon de också, men jag bävar inför en person... en som jag vet ingen är vidare förtjust i... Håller tummarna för att han fortfarande har semester, annars kommer jag känna mig iakttagen i varje ögonblick där borta...och det är ingen vidare skön känsla faktiskt.... inte av han iaf!

MEN det går säkert fint! Nu ska jag ut på en löparrunda, har precis njutit utav min första sovmorgon på tolv dagar så nu känner jag mig redo för lite träning och har laddat batterierna till max!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0