God Jul allesammans!

Julaftonsmorgonen börjar inte som någon traditionell julaftonsmorgon direkt.
Älsklingen ligger och  sover efter att ha jobbat natten och jag äter varken julskinka eller julvört. Inga tända ljus (förutom i julgranen då) och ingen julmust i kylskåpet.
MEN.. efter klockan halv ett ska jag väcka Thomas och då drar julaftonen igång på riktigt! Innan dess ska jag ha hunnit att duscha, sminka mig, fixat håret och klätt mig innan det är dags för oss att öppna paketen som vi gett varandra.
När Thomas sedan är duschad och iordning ska vi åka till Helene och Rio en stund. Vi ska hämta Gulli på vägen så hon får följa med oss på lite julmys.
Ännu senare bär det bort till Floran där vi ska äta massor utav julmat och öppna ännu fler klappar. Det kommer bli mysigt värre!


Och förresten...
Nästa julafton är vi inte bara två här hemma i lägenheten, då är vi tre! Thomas påminde mig om detta inatt när han, efter klockan tolv, ringde och skulle säga godnatt och God Jul. Då har vi våran lilla flicka och troligen kommer det ligga tre gånger så mycket klappar under granen när hon är här :) Enligt Thomas skiftschema ska han jobba eftermiddag hela julhelgen då, men han ska ta ut sina pappadagar så han får ledig tid tillsammans med sin familj.
Lite trist faktiskt...känns verkligen som han jobbar jämt på jul... iaf under alla de åren vi firat tillsammans. :/ Som tur är har det alltid varit natt han jobbat och inte eftermiddag...men ändå. Det är ju ganska skönt att få avsluta julaftonen med att sova tillsammans iaf. Men som sagt...nästa år... då sover vi här alla tre :)

Otroligt söt julklapp som vi fick av Nathalie och Andreas. Den första och enda som öppnades innan julafton ;)


Så God Jul på er alla trogna bloggläsare! Ha en riktig toppendag nu!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0