Fullspäckad sensommarvecka!

Shit vad sommaren har gått fort! Det är visserligen två-tre veckor kvar på den men så som vädret är nu så känns det som den varit slut för länge sedan. Nog visste jag att det var för bra för att vara sant då vi hade tropisk hetta någon vecka i juni/juli. Att det skulle hålla i sig sommaren ut visste jag var en omöjlighet även om jag faktiskt hoppades. Men nu är det som sagt bara några veckor kvar och det är mycket som man vill hinna med att göra. Tyvärr ser jag ingen ljusning i långtidsprognosen för den kommande veckan och många saker utav de man vill göra blir därför ganska svåra att genomföra ifall regnet bara öser ned.
Oavsett är det iallafall ganska så skönt att "ha semester" och vara ledig tillsammans med sambon. En kusten-resa ska vi försöka oss på, men det blir troligen bara över dagen, kanske tillsammans med mamma och pappa. Hade gärna stannat en natt, men då känns det som man är ganska väderberoende båda de dagarna... och så som det känns nu är inte chansen så stor att solen ska skina klart två dagar i rad.
Annars då denna vecka så är schemat fullspäckat. Tror inte jag kommer hinna med alla saker som jag tänkt mig, vi får helt enkelt se hur tiden räcker till.
Imorgon har de spått skapligt väder så då får vi försöka oss på en fisketur. Däremellan ska vi hinna med ett besök upp till endra Gulli eller Mona och Sten är det tänkt. Övriga dagar ska jag: Träffa Cherie, träffa Camilla, hälsa på Ronnie och Charlotta, åka till kusten, hjälpa mamma att städa hemma hos farmor och farfar.... Ja, med andra ord fullspäckat! Känns ganska skönt att jag idag har en slappardag med älsklingen och Plutten och softar i softan efter att ha slängt i sig en god middag!
Vem är det egentligen som sagt att man under semestern ska vila upp sig? ;P



Kommentarer
Charlotta

Oj,oj vad du är snygg på kortet!Och vad mycket ni har att göra:-)

Kram Charlotta

2010-08-09 @ 17:40:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0