Så sugen på förändring!

Jag har haft ett behov utav förändring de senaste dagarna! Jag vill göra om både mig själv och vår lägenhet!

Att göra om mig själv har jag varit sugen på i flera veckor nu, och därför passade jag på att göra slag i saken och bokade in en tid på Aqua i stan för både klippning och slingning. Håret ska bli kortare  (inte i det extrema laget), men det ska bli precis nedanför axlarna hade jag tänkt mig och mer uppklippt. Slingorna ska ge håret lite mer liv och ge mig en extra färgklick! Har inte riktigt bestämt mig om jag ska ha koppar/röda slingor eller om jag ska dra mig mer åt det lila/bruna hållet.
Utav vad jag har hört så brukar "kalla personer" (alltså sådana som föredrar silver framför guld och som är ganska bleka i huden) passa bättre med slingor mot det mörkare hållet.. Vi får väl se vad jag och Kristina kommer fram till! Spännande ska det iallafall bli!

Makeover på lägenheten har jag också velat göra länge nu. Om man tänker efter har vi ju faktiskt gjort väldigt mycket med lägenheten under det senaste halvåret genom att ha tapetserat hall och vardagsrum+kök, köpt nya soffor, mattor, köksstolar osv... Så egentligen är det bara sovrummet som är kvar nu, men det stör mig lite att veta att allt inte är färdigt liksom. Jag tycker vi har fått väldigt fint i de andra rummen och vill därför att sovrummet ska bli minst lika fint. Det matchar inte riktigt med de andra rummen just nu. Och visst, det är på g. Vi planerar och funderar lite på vilka tapeter vi ska ha här inne osv, men just nu gäller det helt enkelt att vänta tills man har fått in lite mer pengar. ..

....Men ååhh, jag vill så himla mycket med det här rummet! Sovrummet ska ju vara ens fristad, där man bara ska slappna av, njuta och sova gott. Klart man vill att det ska vara kanon! Vi ska iallafall åka in till stan till veckan och kolla runt på Stuvbutiken och se om vi får några idéer. Jag tror jag vet lite smått vad jag vill ha för färger.. måste bara komma överens med min sambo om det först också! ;D

Allt kommer nog bli bra, inom sin lilla tid! Först och främst kommer håret bli fixat iaf, det är bokat till den 18:e mars. Hoppas verkligen att det kommer bli så bra som jag vill tro att det blir! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0