Hemma i kylan åter igen =(

Så som vädret är nu så är det verkligen inte roligt att vara tillbaka hemma i kalla Sverige igen. Men man får väl helt enkelt försöka hålla humöret uppe och hoppas att våren kommer tidigare än vad man anar... fast jag kan lugnt lova att en resa snart igen inte hade varit fel, och absolut inte gjort mig ledsen!

Vi har i alla fall haft en helt underbar vecka nere på Gran Canaria jag, Thomas, mamma och pappa. Vädret kan man inte alls klaga över då vi haft det soligt och fint varje dag och temperaturer runt 25-28 grader. Det har blåst en del men det har inte gjort mig så mycket då vinden inte påverkat temperaturen särskilt.
Dagen då vi skulle åka och satt på Karlstads flygplats fick vi mindre roliga nyheter. Dimman låg tät (vilket den inte gjort tidigare under hela mars månad och i högtalarna fick vi höra att vi kanske skulle behöva ta buss till Örebro för att flyget inte kunde landa här. Nej herregud, tänkte vi... ska vi åka till Örebro först så kommer vi ju bli hur försenade som helst! Vi fick beskedet att vi skulle avvakta lite och invänta väderrapport, så länge skulle flyget landa i Örebro för att tankas och städas. En timme senare kom det glädjande beskedet att dimman lättade och vi kunde lyfta från Karlstad. Dessvärre kom det ytterligare ett hinder efter detta, när vi väl satt i planet... Eftersom flyget hade blivit så försenat och personalen ombord hade fått arbeta så länge så var vi tvugna att mellanlanda i Madrid för att byta personalen ombord. Jag som har väldigt ont i öronen utav stigningar och landningar blev väl inte allt för glad men det gick skapligt ändå. Dock blev vi några timmar försenade - istället för att vara framme halv nio var vi framme klockan tolv...på kvällen alltså. Därför hanns det dessvärre inte med så mycket första kvällen, men en drink hann vi allt slänga i oss innan det blev sängen.

De andra dagarna njöt vi utav solen, god mat, drack goda drinkar, badade, spelade minigolf och promenerade.
Känslig som jag är så brände jag mig redan andra dagen och kunde därför inte ligga och sola något resten utav veckan. Jag fick helt enkelt nöja mig med den solen jag fick på mig när jag badade eller promenerade, men det är ju skit samma egentligen. Alltid kul att komma hem med lite färg, men med mitt skinn hade jag inte förväntat mig något annat ;P


Så sitter man här hemma nu då och bara längtar tillbaka hela tiden. Kunde jag skulle jag boka en ny resa redan nu, men jag tror inte plånboken har råd med det just nu...och så har jag antagligen en pojkvän som inte är särskilt sugen heller ;P Visst, han hade inget emot resan, han tyckte vi hade det underbart, men egentligen är han ingen resmänniska så att åka två gånger med korta mellanrum är nog inget för honom.

Nee, tillbaka till verkligheten och vardagen igen då (även om det tar emot ;)) Nu är det påsk som gäller och jobb helgen ut, sedan får man se fram emot en födelsedag och en skön vår och sommar istället!










Kommentarer
Charlotta

Oj vad härligt det ser ut:)jag blir lite avis;)Men inte på att bli bränd i solen,hoppas att det inte gjorde allt för ont.

Hoppas det blir en resa snart igen:)

Kram Charlotta

2010-04-03 @ 20:18:18
Madde

Hey Ännie! har sparkat igång en ny blogg :D tänkte den kan va bra att ha nu när norge närmar sig ;)hehe.. Tack för trevlig promenad här om dagen :)

2010-04-05 @ 17:53:55
URL: http://totallymadness.wordpress.com
Tilda

Vad härligt det ser ut som ni haft! Nog för att jag lärt mig att uppskatta vintern nu, mrn man längtar ändå ut till det där varma!!

2010-04-06 @ 13:57:08
URL: http://mamaja.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0