Vad bilberoende man är egentligen!

Ja...lämnade ju in bilen min imorse och trodde att jag skulle få den fixad innan dagens slut. Tyvärr hade jag fel. Tydligen var det inte så lätt att fixa som jag hade trott. Röret med bromsvätska hade gått sönder och han var tvungen att sätta på nytt. Problemet vi kommer till då är att det bildas luft i röret som i sin tur måste tas ut för att bromsarna ska funka som de ska.. Till detta behöver man då en "nippel" tror jag det hette som brukar sitta på bilen och som hjälper till att tömma bort luften. Nu var då problemet att min nippel var sönderrostad och det bidrog till mer arbete. Nu var han tvungen att byta nån cylinder eller nåt för att det skulle funka.. Som jag sagt tidigare är jag inte så hajj på bilar, men jag fattade faktiskt det mesta av det han sa.
Tyvärr hade han inte tid att fixa detta förrän torsdag så jag får vara billös två dagar till. Har inte fått svar från Cherie än men kanske skulle vi dra in till stan på torsdag.. Får helt enkelt försöka få Thomas till att gå till jobbet då så jag kan ta hans bil bort, annars blir det svårt detta.. Och så får jag försöka charma in mig hos han så jag kan ta den till fotbollsträningen imorn med!
Tänk vad beroende man är utav bilen egentligen!

Förövrigt idag så har jag haft med mig moder på lite träning. Först körde vi ett kort pass med crosstrainer och sedan lite styrka. Första gången för henne sedan uppehållet under sommaren så träningsvärken kommer hon nog känna utav imorgon! Men det är gött det! Så det ska va! Då känner man att man gjort något =)

Förra veckan blev det ingen fotboll för mig överhuvudtaget då planen var för blöt hela tiden, så jag kommer nog själv uppleva lite träningsvärk efter morgondagen då det var ett tag sedan jag rörde mig som  man gör på de träningarna!


Förra veckans träning:
Måndag: Styrketränat mage, rygg och biceps
Tisdag: Styrketränat ben och bröst
Onsdag: Vila
Torsdag: Promenerat 2.5 km + styrka- & konditionspass 1½h
Fredag: Styrketränat triceps, mage och bröst
Lördag: Vila
Söndag: Promenerat runt 4 km

Jag måste ju säga att jag lugnt utnyttjar mitt gymkort iaf! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0