Två små skogsmullar och en söt unge!

Min fotbollsmatch blev inställd idag, för stora lerpölar lite överallt på plan.
Då fick jag och Thomas försöka slå våra kloka huvuden ihop och fundera ut vad vi skulle hitta på istället denna dag. Och Thomas kom med en strålande idé! -"Vi plockar svamp!"

Så ut i skogen bar det, först mot Lassehall och Brånkedal. Där hittades lite granna, men de var ganska små och ynkliga. Tror att allt för många känner till det stället för att det ska vara bra. Och mygg till förbannelse var det också på köpet. Känns som jag har tusen myggbett fördelat över hela kroppen, fast som det verkar nu, turligt nog ingen fästing! Men man vet aldrig, de jävlarna brukar synas först dygnet senare då de har sugit riktigt mkt blod och blivit stora!
Men iaf, vi nöjde oss inte med småttingarna vid mina hemtrakter utan begav oss senare istället mot Thomas trakter, bort mot hans stuga. Där hittade vi massor! Det var gult överallt, och stora var de =) Vi blev helt enkelt två små muppiga och glada skogsmullar som vandrade omkring där.

Vi var ute i 3½ timme totalt och det slutade med en hel ICA kasse! Alldeles för mycket för bara oss två, så först drog vi oss bort till mamma och lämnade 1/5 till henne kanske..Sedan hem en sväng för att fixa iordning ris och kycklinggratäng (vi var SÅ enormt hungriga) innan vi åkte bort till Mona och Sten med ytterligare lite svamp. Egentligen var det bara tänkt att bli ett snabbstopp, men det blev ganska mycket längre. Thomas kusin Ronny med familj kom strax efter oss så vi blev sittandes allihop och tölade och blev bjudna på fika.

Måste bara säga det - GUUD vilken söt unge de har - Thomas kusin alltså. Adam heter han. Han måste vara bland de sötaste barnen som finns. Har inte träffat honom så många ggr men de ggr jag gjort det är han alltid glad och skrattar och är go! 2 år är han för den som undrar, fyllde tydligen idag =)
Nej gud, funderar man någon gång på att skaffa unge så vill man det inte mindre nu måste jag säga! Tänk om man bara kunde få en unge bara sådär, utan att behöva pluppa ut den själv...vilken dröm! =D

Nu är vi då iaf äntligen hemma och ska kolla lite film. Svampen är rensad och nedfryst (får nog bli några varma mackor imorn med kantareller på och mysa)! Och nyduschade och rena är vi! (skrubbade oss som idioter inne i duschen med rädsla för fästingarna och annan skit, där hade vi stor användning för min skrubbhandske!)

Nej, puss på er!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0