Säsongens första styrka- & konditionspass avklarat!

Det var kämpigt, och det var tufft, men nu är det avklarat och nu ska jag komma in i det ordentligt (ja snart iaf...har lite med fotbollen kvar innan jag kan satsa allt).
Camilla hängde med som en peppad träningsbrud och vi körde hårt hela passet igenom. Jag hoppas hon tyckte det var såpass kul så hon kanske följer med mig några fler gånger, fast hon redan har gymkort på SATS ;P
Kommer garanterat vara stel i kroppen imorgon men kör jag detta passet nu hela hösten så kommer det gå så lätt sedan =)

Måste bara säga det att jag är så fruktansvärt glad (och stolt) över att jag tog tag i mitt liv ordentligt för några år sedan och började träna, på riktigt. Känns inte som det varit så länge, men nu påbörjar jag faktiskt mitt fjärde år med intensiv träning, mestadels styrka då. Då har det vanligtvis varit minst tre gånger i veckan om jag inte varit sjuk eller haft något annat fel. I vissa fall har jag tränat varenda vardag. Så faktiskt är jag riktigt stolt.

Till er som funderar på att träna kan jag bara säga en sak - gör det! Ni tjänar så otroligt mycket på det i längden. Förutom att man kämpar till sig en snygg och fit kropp så motverkar det en massa ålderstecken framöver. Ibland på gympassen ser man äldre tanter (ibland långt över pensionsåldern) och man kan inte mer än att tycka de är så goa och härliga när man ser dem kämpa - på pass som till och med jag har svårt för. Många utav dessa har troligen tränat hela sitt liv, och det syns verkligen skillnad på dem mot de som inte tränar. De ser så mycket yngre och piggare ut. Motverkar sina kramper gör de också!
Och ett bra argument för yngre att träna är att det är himla bra att bygga upp kroppen inför en framtida graviditet tex. Förhoppningsvis får man mindre problem med ryggen om man satsar på en bra träning på de musklerna och dessutom underlättar det att ha en tränad kropp vid förlossningen.

Så ja, varför tveka till att träna? Dra igång nu vettja! Och dra med en polare eller nåt om det är svårt, då brukar det gå lättare! Om inte annat känner man sig säkrare att ha en vän med då man går in i ett gym för första gången =)



Kommentarer
Tilda

Tänk om man hade samma disciplin och ork som du... ja ja någon gång kanske jag orkar med... Till slut. Du är duktig iaf, och jag blir som stolt över det =)

2009-09-04 @ 18:53:29
URL: http://kusiinen.blogg.se/keffognurfen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0