Framskjuten resa.

Som jag berättat tidigare hade vi planer på att dra till Spanien i november, men vi har nu bestämt oss för att flytta fram resan. Detta beslutade vi efter att ha insett att tidpunkten inte är den bästa, mycket som kommer ivägen.
* Mitt arbete (som just nu inte är mycket att jubla över). En resa behöver pengar som jag börjar bli kort om.
* Svininfluensan går. Själv är jag inte så orolig för den, men varför chansa och dra när de befarar att den ska vara som värst på hösten? Vi tänkte ju åka med mamma och pappa, och både Thomas och pappa är skeptiska medan jag och mamma inte bryr oss så mycket. Men för att lugna deras nerver så visst, då kan vi vänta.
*  Planeringen känns bara så fel. Känns som varken jag eller Thomas varit inställd på att vi verkligen skulle åka på hösten, så nu kan vi lika gärna vänta. Annars känns det som allt blir så hastigt helt plötsligt.
Och plusen med att åka i februari som vi nu planerat:
* Mamma fyller ändå år då, hela 60! Så vad passar inte bättre än att åka då för att fira hennes födelsedag!?
* Priset ligger nån tusing lägre, och det är ju inte helt fel.

Just nu känns det ändå som att jag tycker det är skönt att hösten kommer, gör inte så mycket att vara kvar i Sverige. Det är ju faktiskt först efter jul och nyår varit som man vill bort, då är allt det roliga med vintern över. Själv är jag ju ingen som älskar snö eller tycker om/kan åka skidor, slalom osv, så enligt mig finns det inte så mycket med vintern att gilla. Det är mysigt att kolla ut genom fönstret och se snön falla, och att tända ljusen i adventsljusstaken, men annars finns det inte så mycket mer. Så därför är det perfekt att åka bort till värmen i februari när man är trött på all kyla! Mmm, längtar redan! =)





Kommentarer
Tilda

Bilen och jag krockade i början på juli. Eller rättare sagt, jag blev påkörd bakifrån, så jag hade hennes nummerplåt avtryckt bak... inte så vackert. Men nu är den hel och fin igen =)

2009-09-25 @ 21:32:19
URL: http://kusiinen.blogg.se/keffognurfen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0