Res - och tapetseringssugen!

Ja, för det första: ressugen! Nåt så inni...! Hur skönt vore det inte att dra bort till lite värme, njuta av god mat, goda desserter, goda drinkar och en underbar atmosfär, och att bara vara med sin älskling! Så Thomas, jag blir ledsen om det inte blir av efter julen ;)

Och för det andra: tapetseringssugen! Trodde aldrig jag skulle bli det så fort igen! Trodde att när vi väl hade vikit ihop tapetserarbordet så skulle jag inte ens vilja snegla på det en sekund.. Men sedär, nu är jag redan sugen! Hallen är nästa steg, vill verkligen få ordning på den nu! Har kollat runt på en tapet som jag skulle kunna ha som fond på en liten kortvägg.. den går i vit, beige mönstrat. Och tillsammans med ljusbruna eller gräddvita tapeter skulle den verkligen göra sig snyggt!
Just nu är ju vår hall skarpt orange, något som jag verkligen hade svårt för direkt när vi flyttade in. Men ju mer tiden gick så blev man mer och mer van den och tyckte till slut inte att den var så illa. Sedan ser jag nu när man sitter i vardagsrummet och kollar ut mot hallen - det matchar inte direkt med det gråa i vardagsrum/kök med det orangea. Dessutom är den förra tapetseringen väldigt dålig gjord över lag i hallen så den behövs ju verkligen bytas ut!
På torsdag ska vi in till stan en sväng (enda lediga dagen denna vecka som jag har tid) och då ska vi kolla på tapeter. Hittar vi några köper vi dem nog, det behöver ju inte betyda att vi måste smälla upp dem på väggarna direkt för det, även om man blir bra sugen! =) Men nu jobbar jag hela veckan och till veckan som kommer jobbar Thomas hela veckan, så det får allt isf vänta tills vi båda har tid, sådär lagom fram till v 44 skulle jag tro =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0