Inomhus är skönt.

Åtta timmar på jobbet avklarat! (nio om man räknar med rasten).
När jag gick omkring där borta och moppade och tömde papperskorgar tänkte jag på hur underbart det egentligen är att jobba inomhus såhär på hösten/vintern. På sommaren skulle jag lugnt kunna tänka mig att vara ute, om vädret ville vara lite fint från dag till dag, men nu är det så underbart att slippa det! Luften är kall, det blåser ganska mycket och det är så mulet så det ser ut som att det ska börja dugga när som helst.
Förra veckan jobbade jag på ett område som betydde en hel del spring, däribland utomhus. Och usch så jag frös! Och jag kände verkligen skillnaden idag - är man inomhus och slipper den kyliga vinden, så känns dagen på jobbet så mycket enklare. Man behöver inte spänna hela ryggen och axlarna för att kunna behålla lite värme. Istället svettas man som ett as när man tar alla dessa stora omklädningsrum som jag gjort idag (och jag kan lova, att inne på ett pappersbruk är det verkligen VARMT!) Men gud vad jag föredrar det just nu.

Kyla är mysigt om man är ledig, slipper gå ut och kan mysa ned sig i soffan med en filt över sig och med massa massa tända ljus bredvid sig. Annars är inte kyla direkt mysigt. Skulle vara i framtiden isf när man ser ens lilla bebis krypa runt och leka i all snö och se leendet de får på läpparna, då kan det funka! Då står jag ut hur många timmar som helst i den kalla luften. Men fram tills dess väntar jag med att tycka om kylan allt för mycket.

Matilda ville ha bildbevis på hur håret såg ut efter färgningen av underhåret också, så här kommer det!





Vår lilla plutt var tvungen att vara med och glänsa också ;D


Kommentarer
Tilda

Det blev ju jättefint ju!! Gött!

2009-10-23 @ 22:13:01
URL: http://ihana.bloggie.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0