En kanin rikare.

Jajjemän, vi hittade honom! Han gömde sig under nån jäkla byggnadsgrej så det var inte lätt att få tag i honom, och när han väl flyttade sig och sprang ut gick det såå foooort så vi hann inte med. Jäklar vad kaniner springer alltså, och han gav oss en timmes motion på köpet! Vi fick hjälp av Helen och Rio, annars hade det aldrig gått. Men vi fick allt springa runt halva industriområdet också för att ens få hem honom. Lite sprattel blev det när vi tog upp honom men han lugnade sig fort, han var antagligen så himla trött.
Nu är han hemma hos oss.. den söta lilla godingen. När han väl kom hit lugnade han sig och han är hur kelig som helst. Just nu ligger han raklång i Snuttans bur och vilar. Vi försökte först släppa ned honom i buren tillsammans med Snuttan, och det funkade väl sidådär två minuter, sedan var de på varandra och juckade. Roligt nog var det Snuttan som var på honom och inte tvärtom. Till slut blev han väl så irriterad så han bet tag i henne så han fick päls i halva munnen så då var vi tvugna att separera dem. Antagligen var det väl inget allvarligt, kaniner brukar ju bita tag i varandra när de är lite småsugna på lite mys.. ;P men det ser ju bara så ont och hemskt ut.
Nu är iaf båda i buren, men en plåtbit som jag hämtade hemma hos pappa skiljer dem åt. Båda har mat, vatten och nytt hö på sina sidor och hittills går det ganska bra. Dock är de bra nyfikna på denna plåtbiten och på vad som är på andra sidan så de ställer sig på bakbenen hela tiden och försöker nå fram till varandra, men utan lycka. Vi får väl se om de kommer på något smart när vi gått och lagt oss, då kan vad som helst hända.

Nu kommer man bara till frågan.. hur ska jag göra? Ska jag behålla denna söting? Han är ju jättesnäll och kelvänlig. Men isf måste jag skaffa en till bur eftersom de inte kan vara ihop, och blir det för mycket då tro? Har vi verkligen plats med en bur till? Det bästa hade ju varit om de kom överens, men med en hona och en hane blir det svårt.. Då blir det snart bebisar!



Så mja...är någon jättesugen på en kanin så har jag en här, även om jag har svårt att lämna ifrån mig honom.. Se bara va söt han är!


Kommentarer
camilla

Jo det vet du ;) Handlar om var jag ska flytta ocg vad jag ska läsa..



Gullig du är då som har letat upp kaninen och tagit hand om den!!

2009-10-05 @ 22:25:48
URL: http://camillamnilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0