Julstämning på G.

Idag har jag varit duktig!
Jag har nämligen strukit och bytt ut alla gardiner här hemma! Kom på att jag inte hinner med att pynta allt på fredag som det var tänkt eftersom vi ska iväg på Julgalan i Karlstad på kvällen, och under dagen kanske jag jobbar... det vet man aldrig. Så jag kom på att jag kunde byta ut alla gardiner idag istället så det blev gjort. Det tar ju trots allt ganska lång tid att byta i alla fönster. Julstämningen är därför ett snäpp starkare denna kväll än tidigare kvällar!
Nu är det bara alla mysiga adventsljusstakar som ska upp, och sedan ska det köpas massor av julstjärnor! Finns inget som ger bättre stämning under julen än just julstjärnorna!

Imorgon var det egentligen tänkt att jag skulle hem till Charlotta och hälsa på. Prata ikapp sedan sist och leka runt lite med Adam! Men nu ringde hon upp och sa att de hade blivit förkylda under dagen. Hostade en del och hade ont i halsen. Vi valde därför att skjuta på besöket och ta det till veckan eller något istället då de förmodligen är på bättringsvägen. Ingen idé att riskera något då man aldrig vet säkert i dessa tider vad det är de smittats av. Tråkigt att inte få komma hem till dem, men vi har ju resten utav livet på oss.

Istället får det nog bli lite städning här hemma. Ska kolla om det finns någon ledig tvättid så man blir av med lite smuts. Sedan ska jag även försöka bära ut lite hyllor och tavlor till förrådet som blivit över sedan vi tapetserade om. Senare ska jag även handla och ta med mig mamma till badhuset på ett träningspass!

Yes, så ser läget ut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0