Mysig Karlstadtripp igår eftermiddag!

Igår hade jag en helt underbart mysig dag!
Efter att Thomas hade varit med mig och storhandlat inför helgen och vi hade käkat så drog vi in till Karlstad. Bio var bokad klockan 18.30 men innan vi drog dit kollade vi runt lite grann.
Åkte först bort till Jysk där vi skulle kolla efter nya utemöbler till balkongen. Jag skulle så gärna vilja ha en baden-baden liknande sak så man kan ligga där på sommaren och bara njuta av värmen, kanske sova lite ;D Men samtidigt tar den säkert ganska stor plats om jag ska ligga där och fläka ut mig ;P tänk om vi har massa besök som också vill få plats!
Det slutade med att vi inte köpte något för denna gång iaf, vi kunde inte bestämma oss om vi skulle satsa på en baden-baden eller två nya ordentliga stolar. Så vi sa att vi drar dit till veckan istället ocj kollar läget då. Kan passa på att åka förbi Sommarlagret innan då också och se vad de har att välja på.
Det enda jag fick ta med mig hem från Jysk denna dag var ett nytt täcke! =)

När det var en timme kvar tills bion började så var vi i själva centrum och knallade runt för att kolla efter något att ge till mamma på mors dag. Finns ju mycket som jag tycker är fint, men ska ju veta att hon tycker detsamma också! Till slut tänkte jag ge upp men kom då på att Dimoda inne i Mitticity finns! Där brukar de ju ha fina arrangemang med ljus och blommor som redan är inslagna! Så en sådan fick det bli till mamma, med blått tema =)

Sedan kom vi till bion. Natt på museet 2 valde vi att kolla på. Visst fanns det några humoristiska inslag men jag tyckte ändå att ettan var bättre. Det är väl så det brukar vara..? Har sett i tidningarna att den inte fått super recensioner heller direkt, men jag har förmågan att aldrig lita på dem eftersom de som recenserar enligt mig brukar ha helt fel ibland! Men denna var väl sådär. Godkänd men inget stort skrattobjekt om man säger så.



Det var så synd att Thomas skulle upp och jobba förmiddag idag, för när vi gick där på stan efter bion igår så var det så himla mysig stämning överallt. Det var fortfarande jättevarmt ute och en massa folk satt ute på uteserveringarna. Man kände doften av mat överallt och jag blev otroligt sugen på en cider eller ett glas vin! =/ Men vi får se hur det blir idag, om inte annat blir det nog ut nästa helg.
Men det är ju nu när det är varmt som man vill dit! Ingen rolig stämning om det är 10 grader och regn liksom..


Idag är vädret fortfarande helt underbart. Ska ut på balkongen nu och sola, och senare när Thomas kommer hem ska vi iväg och tvätta båda bilarna så de glänser i sommarsolen ;) Sedan blir det grillning med dricka! =)


Kommentarer
camilla

Ja jag tycker absolut vi ska ändra på det och ses mer :D

2009-05-31 @ 21:00:51
URL: http://camillamnilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0