Thomas födelsedag!

Idag fick min babe uppleva hur det känns att fylla 29! Han fick sina presenter i sängen, en halskedja i silver och en parfym - Davidoff - cool  water. Heter den iaf för tjejer, men den hette väl samma för killar också väl? Han verkade bli nöjd över det iaf och sedan klev vi upp ur sängen och käkade lite frukost och jag bakade chokladbollar! Eftersom det är sommar och så varmt så serverade jag cheesecake tillsammans med massa melonklyftor och jordgubbar, hoppade över den vanliga gräddtårtan denna gång. Klockan fyra kom mamma, pappa, Mikael, Helene och Rio. Inger kom en sväng också men hon var här lite före de andra. Det var för varmt att sitta ute på balkongen som jag hade tänkt så alla samlades runt om i soffan! Aningen klibbiga blev vi alla p.g.a skinnsoffan, trots att jag försökte ha varenda dörr och fönster öppna för att få lite korsdrag (som inte funkade). Blev sittandes här i ungefär tre timmar, fram tills Thomas började plocka fram fotbollskläder för att visa dem att de inte var välkomna längre ;P haha..

Så vid åtta hade vi planerat fotboll, men vi drog ned redan vid halv för att skjuta lite på mål och värma upp.
De andra kom som planerat och denna dag var vi lite fler än vad vi brukar.. kul! =) Jag, Thomas, Henrik, Rebecka, Erik Östergren, Simon, Dennis Lehn, Stefan Söderberg och Viggen. Var riktigt kul att vi fick ihop fem i varje lag!
Måste man klaga på värmen så är det ganska bra tillfälle att göra det nu - när det är 30 grader och man springer runt som en tok! Det var precis som att alla hade hoppat i sjön med kläderna på! Men så det ska vara! ;D
Kändes som det gick lite bättre idag också, jag var delaktig i ett snyggt mål (vilket tyvärr inte händer allt för ofta då jag brukar hålla mig på min traditionella backposition) och jag vågade gå på lite mer på grabbarna (tror jag iaf, kändes som det.. ) 2 timmars spelande blev det och det var riktigt kanonkul! Fick inte sådär jätteont i låret utan kunde vara med hela matchen ut! Och satte 2/3 straffar på slutet då vi körde lite sådana =)

Nu blir det bara lugnt, Thomas fixar lite käk. Jag är så trött i benen så orkar knappt göra någonting. Ont i fötterna! Nu blir det att ladda om inför imorgon då vi ska ut på Rix fm i Karlstad tillsammans med Simon och Rebecka! Kommer bli en kanonkväll är jag helt säker på och vi kommer ha det så kul! Kommer bli underbart att sätta sig på uteservering och ta ett glas! =) Mumma!
Ska hinna med ett dopp också tänkte jag och sola kroppen lite!

Hoppas du fick en bra födelsedag älskling!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0