RIP Michael Jackson!

Fick nästan en chock idag när jag fick höra att "the king of pop" hade gått bort under natten. Eftersom det inte var något man anade ens en smula tidigare så tyckte man det kändes så konstigt...tungt på något vis.
Michael har ju alltid varit en av mina största idioler och han var ju en jäkel på att både dansa och sjunga! En riktig entertainer kan man ju kalla honom då hans shower var fullspäckade av en massa överraskningar. Det är inte bara hans musik som fängslat mig utan även det mesta kring hela hans liv. Allt som har skrivits om hans Neverland, allt han fick gå igenom med sin familj när han var yngre, hans apa Bubbles och allt om hans s.k. hudsjukdom vitiligo.
Visst har mycket han har gjort varit skumt och knepigt och mycket vet man inte vad man ska tro om.. Men jag har alltid sett honom som en stor stjärna, ja lika stor som Elvis faktiskt.
Ännu ett hårt slag mot musikindustrin då någon så stor bara går bort. Men jag är helt hundra på att hans musik kommer leva vidare som aldrig förr. Jag kommer då absolut inte sluta spela hans musik hemma i högtalarna, och jag kommer definitivt berätta om honom för kommande barn och låta dem lyssna på vilken stjärna han faktiskt var.
Har man tyckt om honom ända sedan mellanstadiet så är det inget man kommer sluta att göra nu, trots att han är borta!


Rest in peace!


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
För övrigt har jag idag haft en underbar dag - igen! Nu har min semester äntligen börjat och nu kan jag börja njuta till max! Detta påbörjade jag bra då Camilla hängde med mig idag igen bort till Lassehall på ett dopp. Jätteskönt i vattnet och sedan låg vi och torkade i solen. Insåg nu att jag kanske hade luggit lite för länge då baksidan av mina ben är illröda och även så min rygg! Så imorgon får det bli solning av framsida kroppen skulle jag tro! ;D Konstigt att man aldrig märker av brännan någonting under tiden man ligger där utan först efteråt på kvällen när man känner hur det börjar svida och se det röda uppkomma.. Yeah yeah, vad gör man inte för lite sol? =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0