Inte lång tid kvar till semester - thank you God!

Det känns som semestern inte kan komma mer lägligt. Jag är trött på morgonen, trött på att städa och diska, trött på alla rutiner och trött på en del folk som finns runtomkring! Det ska bli så underbart skönt att få vara hemma och bara vara! Under de här två veckorna som jag ska ha semester ska jag ta vara på vartenda ögonblick! Jag ska se positivt på allt och ta alla motgångar med en klackspark (om det nu kommer några sådana). Det ska kvitta om vädret är bajs eller inte, allt hänger trots allt inte på det, trots att man njuter mer av vardagen med sol och värme och sköna uteserveringar!

Vad har jag för planer då...? Jo, egentligen har jag inget enormt inplanerat alls, bara sådana där skönt spontana småsaker som man kan göra när andan faller på. Vi ska åka till kusten, kanske redan nästa vecka eftersom det ser ut som att det fina vädret ska hålla i sig! Hade varit så perfekt om vi hade varit ute i bättre tid så vi hade haft chansen att få en Billerud-stuga, men istället får vi nöja oss med att hyra något ställe över natten eller sova i bilen eller nåt ;D En dag vill jag ju inte bara vara där. För mig är kusten ett måste för sommaren och då blir en dag alldeles för lite för att hinna njuta!

Övernattningar i sommarstugan kommer det bli en hel del också förhoppningsvis, kanske även det redan nästa vecka. Nu när vi båda kommer vara lediga behöver vi ju inte anpassa oss efter en helg eller något utan det är bara att dra när man vill. Ta med sig något gott att grilla, åka ut och fiska mot kvällen och ta sig ett kvällsdopp tillsammans med sin älskling. Kan det inte bli mysigare? (Jag är ledsen Tilda..läste ditt inlägg förut om att du iaf brukade tycka att romantik var skit, men du vet hur jag är...en hopplös romantiker!) ;D

Utöver detta kommer det nog bli en massa mer roligt skoj, fast inget som man behöver planera alls. Spontana tripper till Karlstads uteserveringar, besök och solning med vänner, fester, kalla drinkar och en massa annat som hör sommaren till! Garanterat kan jag lova en hel del fotbollsmatcher också, oavsett om jag är bra i benet eller inte. Det är något jag ger mig själva fan på, och då kommer det gå! Jag är vrång och envis, fråga Thomas, han säger det jämt! =)

Och just det ja..Göteborg och Liseberg är ju inte att glömma! Även om jag inte är ett rollarcoaster-fan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0